Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Jihočeský kraj dostal pokutu kvůli zakázce na propagační materiály

  • 0
Jihočeský kraj má zaplatit pokutu 60 tisíc korun za chybu při zadávání veřejné zakázky na propagační materiály pro Evropu a Asii. Kraj totiž podle antimonopolního úřadu nezákonně rozdělil třímilionovou zakázku na dvě části.

"Rozdělením veřejné zakázky se snížila její předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené zákonem. Jihočeský kraj tak neprovedl zadávací řízení podle zákona," zdůvodnil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS)Petr Rafaj.

Propagace regionu

Do zviditelnění turisticky atraktivních jižních Čech investuje každoročně kraj miliony korun. Přesnou částku však neumí vyčíslit. „Třeba za tištěné propagační materiály vydáme jednorázově vyšší částku, ale používají se zhruba pět let, někdy i s dotiskem. Podobně to funguje při výrobě nové expozice pro veletrhy,“ vysvětlila krajská mluvčí Kateřina Koželuhová. Například za loňskou prezentaci na 24 místech doma i ve světě včetně Číny, Ruska či Spojených arabských emirátů zaplatil kraj 1,28 milionu korun.

Rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné, kraj se proti němu může odvolat. Radní Jaromír Slíva, který má krajské finance na starosti, však ještě ve čtvrtek neznal odpověď na otázku, zda to samospráva udělá.

Současné vedení kraje převzalo tuto zakázku z roku 2008 od svých předchůdců a potřebuje rozhodnutí o udělené pokutě nejdřív zanalyzovat. "Sám jsem ve verdiktu úřadu nic závažnějšího nezjistil. Ale už jeho rozhodnutí analyzujeme a příští týden budeme řešit, zda se odvoláme," sdělil Slíva.

Kraj podle ÚOHS rozdělil veřejnou zakázku na vytvoření propagačních materiálů na podporu cestovního ruchu v regionu na dvě části. První propagující jižní Čechy v Evropě a druhou propagující region v některých asijských zemích.

"Při všech výběrových řízeních se snažíme, abychom neudělali žádnou chybu. Ale v zákoně jsou takové nuance, že se to v posuzování úřadu může stát," řekl Slíva.

Vítězem obou výběrových řízení se stala společnost Freytag-Berndt a celková cena obou propagačních materiálů dosáhla téměř 3,28 milionu korun.

Kraj s firmou uzavřel smlouvu a vydané materiály sklízejí úspěch především při prezentaci regionu na veletrzích a dalších propagačních akcích.