Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová silnice na jih od Budějovic má povolení, ale s řadou připomínek

  15:24aktualizováno  15:24
Plánovaná silnice mezi Vidovem a Novou Vsí na Českobudějovicku dostala souhlas při řízení EIA. Jihočeský kraj jako investor tím získal kladné stanovisko od odboru životního prostředí, které je ale podmíněné řadou opatření. Mezi nimi jsou například úpravy přemostění řeky Malše nebo stěhování mravenišť.

Nová silnice by měla navázat na budoucí dálnici D3 u Českých Budějovic (ilustrační snímek). | foto: Lukáš MarekiDNES.cz

Projekt budoucí silnice II. třídy o délce 5,5 kilometru, zvané Jižní tangenta II, provází kritika od obyvatel i od zastupitelů sedmi obcí ležících v koridoru. Namítají, že Jihočeský kraj jim předložil k posouzení jen jedinou variantu trasy, že silnice je zbytečná a poškodí prostředí.

„Byla narýsovaná v roce 1986, v době socialismu, kdy ji lidé nemohli ani připomínkovat. Možná, že je trasa opravdu nejvýhodnější, ale předložit třicet let starý záměr jako jediné řešení není vůči obyvatelům fér,“ myslí si Jiří Řehounek ze sdružení Calla.

S výsledkem řízení EIA nejsou spokojeni starostové obcí. „Celý dokument jsem ještě do detailu neprostudoval, ale některé podmínky k souhlasu mi připadají nedostatečné. Třeba se v něm píše, že lidé, kterým se ztratí voda ve studních, ji mají dostat z náhradních zdrojů. Pak se ale může stát, že investor jim nabídne zpoplatněnou pitnou vodu z řadu,“ namítá například starosta Roudného Gustav Had.

Kromě toho, že starostové i obyvatelé žádali větší diskusi, si dnes většina z nich myslí, že jejich připomínky neměly šanci na úspěch. Stavbu totiž podporuje nejen kraj, ale i město České Budějovice, které si od ní slibuje snížení dopravní zátěže. Silnice má navázat na budoucí dálnici D3 v místě mimoúrovňové křižovatky u Roudného a propojit ji se stávající silnicí II. třídy za Novou Vsí.

Mohla by být o dva metry užší?

Jihočeský kraj i českobudějovická radnice argumentují, že tangenta po propojení s dalším okruhem uleví dopravě hlavně na západní části městské aglomerace kolem Boršova, Plané a Litvínovic.

Mezi další podmínky k souhlasu se stavbou patří i změna přemostění údolí Malše, kde místo tří mostů navrhuje odbor životního prostředí udělat estakádu s migračními cestami pro zvěř. Projektant by měl podle dokumentu také zvážit, jestli by místo silnice o šířce devět a půl metru nestačila komunikace o dva metry užší.

Kladné stanovisko platí pět let a je podkladem pro stavební povolení. Proti němu se mohou nespokojené obce odvolávat nebo podat žaloby.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zakladatel projektu Český ostrovní dům Pavel Podruh.
Pavel Podruh chystá u Vyššího Brodu ostrovní dům odstřižený od energií

Šetřit, ale i vyrábět energii. Takový je záměr projektu Český ostrovní dům. Zakladatelem je třicetiletý Pavel Podruh z Českého Krumlova, který ho celý před...  celý článek

Z Kanovnické ulice v Českých Budějovicích se má stát pěší zóna.
Revoluce v budějovické dopravě. Z rušné Kanovnické vznikne pěší zóna

Kanovnická ulice je podle počtu chodců druhou nejrušnější ulicí v Českých Budějovicích. Radnice z ní hodlá udělat pěší zónu, vytlačit motoristy a zklidnit i...  celý článek

ODLÉVÁNÍ DO FOREM. Slévárna v brněnských Chrlicích oslavila sto let fungování a
O propuštěné zaměstnance budějovické slévárny má zájem Kern-Liebers

Neuplynul ani týden od ohlášení hromadného propouštění v českobudějovické slévárně a vypadá to, že desítky zaměstnanců budou mít novou práci. Stojí o ně...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
INŽENÝR KVALITY, nové projekty

Grafton Recruitment Praha
Jihočeský kraj
nabízený plat: 45 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.