Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamiony na trase Tábor - Pelhřimov se vyhnou jediné obci. Ale až za 6 let

  15:35aktualizováno  15:35
Obyvatelům Chýnova svitla naděje, že jim za šest let přestanou jezdit nákladní auta pod okny. Chýnov je totiž jediným městem na trase Tábor - Pelhřimov, které se dočká obchvatu. Ostatní obce mají smůlu. Na silnice, které by dostaly auta z center, nejsou peníze.

Kamiony projíždějící Chýnovem ohrožují chodce. Situaci vyřeší obchvat. - Obyvatelé Chýnova na Táborsku volají po obchvatu města. Veškerá doprava na trase Tábor - Pelhřimov projíždí centrem města, kde mají v jedné ze ztáček problém řidiči kamionů i chodci. Pod nadchodem projede pouze jeden kamion. Místo je velmi nebezpečné pro pěší. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Bydlet u hlavní silnice je horší, než se ocitnout v pekle, shodují se obyvatelé obcí ležících na hlavním tahu z Tábora na Pelhřimov. Trápí je nadměrný hluk, který často neutichá ani v noci, i znečištěné ovzduší od výfukových plynů aut.

"Přejít v dopravní špičce silnici je vyloženě hazard se životem. Většina kamionů nějaké přechody pro chodce vůbec neregistruje," říká Hana Záleská z Chýnova.

Nové silnice v nejbližších letech nevzniknou

"Největší problém nastane ve chvíli, kdy se v Praze zablokuje okruh a náklaďáky jedoucí na Plzeň uvíznou v několikahodinových kolonách. V tu chvíli dají ostatním echo a ti sjedou u Humpolce z dálnice a jedou na Plzeň přes nás," vysvětluje senátor a starosta Chýnova Pavel Eybert.

Právě Chýnov, kterým vede hlavní silniční tah středem náměstí, má největší naději, že se v nejbližších letech dočká obchvatu. Ten by značnou část dopravy odsunul mimo centrum.

"Máme platné územní rozhodnutí, vykoupili jsme sporné pozemky a podáme žádost o stavební povolení. Když půjde vše podle plánu, mohl by se obchvat za půl miliardy korun začít stavět v roce 2012," dodává Eybert.

Kamiony projíždějící Chýnovem mají problém se pod nadjezdem vyhnout. Situaci vyřeší obchvat.

Podle Jaroslava Krasla z Ředitelství silnic a dálnic by po novém obchvatu auta mohla začít jezdit v roce 2016.

Obyvatelé všech ostatních obcí na trase Tábor - Pelhřimov mají smůlu. Se stavbou dalších obchvatů totiž Ředitelství silnic a dálnic v nejbližších letech nepočítá.

"Máme stopstav na jakékoliv nové akce. Ostatní obchvaty jsou sice nakreslené, ale u žádného z nich nebyla zatím zahájena příprava. Někde chybí územní plán, jinde jsou problémy s pozemky. V této oblasti jsem skeptický," dodal Krasl.

Zastavení staveb obchvatů očekával i Pavel Rothbauer, starosta Dolních Hořic, pod které spadají dvě z dotčených vesnic Kladruby a Lejčkov.

"Lidem by to hodně pomohlo, ale oba obchvaty se plánují už desítky let a zatím se nic neděje. A při dnešní ekonomické krizi zůstane všechno i nadále pouze na papíře," podotkl Rothbauer.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Muže čeká soud. Ucpal vstupy do úlů, v nichž se upekla čtyři včelstva

Policisté prošetřují případ poškození včelích úlů na Netolicku. Dvaatřicetiletý muž je podezřelý, že ucpal česna, tedy vchody do úlů, a včely uvnitř tak kvůli...  celý článek

Podolský most byl v roce 1942 postaven vedle staršího řetězového mostu, který...
Orlík zatopil více než pět stovek budov. Z kostelíku je hit potápěčů

Byla to malebná vesnice na břehu Vltavy. Právě tady fungoval přívoz na důležité cestě mezi Pískem a Táborem. Dnes obec Podolsko, která stávala pod Podolským...  celý článek

Radek Domín pracoval deset let v české pobočce společnosti Skype.
Na vysokou nešel. Nastoupil jako jeden z prvních do české pobočky Skypu

Rodák z Českých Budějovic Radek Domín začal pracovat už při studiu na střední škole. Tu vysokou pak rovnou vynechal. Prosadil se totiž v americké společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.