Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kraji chybí integrovaná doprava. Na jeden doklad se jezdí jen na Táborsku

  16:51aktualizováno  16:51
V jižních Čechách chybí integrovaný dopravní systém, částečně funguje jen na Táborsku. Podle odborníků je kraj v tomto ohledu jedním z nejzaostalejších regionů v zemi. Systém by přitom lidem ušetřil čas i peníze.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Ráno do práce autobusem, odpoledne domů vlakem a to vše na jeden doklad.  Lidé z Táborska mají oproti ostatním Jihočechům štěstí,  jako jediní v kraji mohou využívat výhody integrovaného dopravního systému (IDS).

Dříve fungoval i mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou, magistrát krajského města ho však před dvěma lety kvůli vysokým dotacím zrušil.

Sjednocení dopravního systému by se měl ujmout kraj. Předchozí vedení kraje připravilo projekt a dostalo příslib na dotaci z evropských fondů. Od vybudování pracoviště IDS za 40 milionů korun ale nakonec couvlo nynější vedení kraje kvůli ekonomické recesi.

"Vstupní investice jsou vysoké, ale lze využít evropské dotace. Zároveň se kraji část těchto peněz díky tomu, že bude sám prodávat jízdenky, vrátí," upozorňuje Jiří Čejka, který se dopravou v kraji zabývá.

Spoje různých firem by na sebe měly navazovat

Cílem IDS je zkoordinovat spoje všech společností, aby na sebe navazovaly a dopravci nenabízeli komfortní cestování jen na lukrativních linkách mezi velkými centry. Zároveň by si lidé mohli kupovat integrované krajské jízdenky, a tím také sami ušetřit.

V praxi by měl podle ředitele největšího silničního dopravce v kraji ČSAD Autobusy Vladimíra Homoly fungovat integrovaný dopravní systém tak, aby si jednotlivé firmy nekonkurovaly, ale jejich spoje na sebe navazovaly.

Kraj ale zatím žádnou revoluci ve veřejné dopravě nechystá. Dopravní poradce hejtmana Ivan Študlar potvrdil, že krajský koordinátor pracuje jen na zlepšení přípojů v malých regionech, například na Vyšebrodsku, Vodňansku nebo Vltavotýnsku.

Na rozvoj celokrajského IDS čeká i táborská radnice, která se samostatně stará už devátý rok o provoz společné autobusové a vlakové dopravy pro obyvatele Tábora, Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a dalších pěti obcí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průmyslová zóna v Písku.
Písek prodá další část své průmyslové zóny za 30 milionů korun

Město Písek prodá společnosti s.n.o.p. pozemky o celkové výměře přes deset hektarů. Firma tak může dál plánovat rozšíření výroby v tamní průmyslové zóně....  celý článek

Jaroslav Hlach z Plava vzpomíná na povodně před patnácti lety u nového mostu...
Vybavuji si solidaritu lidí, vzpomíná na povodně bývalý starosta Plava

Uplynulo 15 let od týdne hrůzy, který připravily lidem z Plava na Českobudějovicku povodně. Obec se nacházela přímo na ráně přelivu a následnému velkému...  celý článek

„Věda není žádná věda“, Techmania Science Center
Budějovice představily velkolepý plán. Postaví vědecké centrum

Na výstavišti v Českých Budějovicích by mohlo vyrůst vědecké centrum za stovky milionů korun. Do města může přilákat desetitisíce návštěvníků. Do akce se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.