Náměstí bez aut by se líbilo řadě obyvatel Budějovic a turistům. Proti jsou však podnikatelé, kteří mají v centru obchody.
"Dnes je každý zvyklý dojet autem až přímo do útrob nákupního centra. Docházková vzdálenost i pár set metrů od auta by tak pro nás mohla být likvidační, nikdo se sem nepotáhne," myslí provozovatel jednoho z obchodů Martin Hovorka.
Trasa by přinesla nové zastávky a změny v organizaci dopravy
"Myšlenku zavedení městské hromadné dopravy na náměstí Přemysla Otakara II. bereme vážně a tento záměr je také součástí Generelu městské dopravy s cílem zlepšení prostorové dostupnosti," potvrdil Radek Filip z budějovického Dopravního podniku.
Upozornil, že trasa linky vedené přes náměstí by si samozřejmě vyžádala zřízení nových zastávek a některé změny v organizaci dopravy v historickém centru, ale Dopravní podnik je této novince nakloněn.
"Jsme totiž přesvědčeni, že cestující by ocenili možnost dostat se přímo na náměstí veřejnou dopravou, a proto chceme takový návrh po jeho podrobnějším rozpracování předložit vedení města," pokračoval Filip. Konkrétní termín ještě není známý.
Variant, kudy by linka vedla, je více. Náměstí by mělo být podle návrhu propojené s nádražím a levým břehem Vltavy. To by znamenalo, že by autobusy mohly přijíždět na náměstí Biskupskou ulicí ve směru od Mánesovy a vyjížděly by na Senovážném náměstí.
"Lze uvažovat jak o zřízení úplně nové linky, tak i o úpravě některých stávajících," doplnil Radek Filip.
Dopravní podnik by pak dokonce ani nemusel pořizovat například minibusy, protože na náměstí mohou jezdit i klasickým autobusy. Pokud by se však jednalo o linku, která by projížděla do některých dalších lokalit, které jsou hůře dostupné, a proto tam dnes MHD vůbec nezajíždí, pak by bylo možné využít i některého z menších vozidel.