Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Minibusy v Táboře nebudou jezdit ani do konce roku, chybí převodovky

  • 0
Obyvatelé Tábora se ani do konce letošního roku nesvezou slibovanými městskými minibusy. Vnitroměstská linka se rozjede nejdříve v únoru 2011. Firma, která má minibusy dodat, má totiž problém se sháněním převodovek.

Tři plynové minibusy, které měly už letos na podzim brázdit ulicemi Tábora, do konce roku zcela jistě nevyjedou. Provoz takzvané vnitroměstské linky, která má spojit historické centrum s okrajovými částmi, se tak opět, celkově u potřetí, odsouvá. Tentokrát až na únor 2011. Ale i tento termín je nejistý.

minibusy

Dopravní společnost Comett Plus zaplatila za tři minibusy a dva plynové autobusy, které jsou součástí dodávky, celkem 25,5 milionu korun, z toho 40 procent pokryla dotace z Evropské unie. Město Tábor se zavázalo uhradit ztrátu z provozování minibusů.

"Vina není na straně města ani provozovatele městské dopravy, firmě Comett Plus. Dodavatel minibusů, firma Iveco, má problémy v dodávce převodovek. Minibusy proto do Tábora dorazí nejdříve koncem ledna příštího roku," vysvětluje starosta Jiří Fišer.

Opozice opoždění dodávek minibusů naopak přivítala. Komunisté a ODS jsou totiž od začátku proti vytvoření a provozování vnitroměstské linky.
"Je to zbytečné vyhazování peněz. Minibusy ani autobusy nejsou na Starém městě potřeba," upozorňovala například zastupitelka za ODS Simona Žirovnická.

Její kolega z KSČM Václav Ebert požaduje po městě přesné vyčíslení ztráty z provozu linek. "Myslím, že by veřejnost měla vědět, kolik korun měsíčně bude město na linku doplácet. Podle našich informací je to mnohem víc, než by městskou pokladnu přišlo zavedení jízdného pro školáky zdarma," kritizuje budoucí provoz vnitroměstské linky Ebert.

Nové minibusy jsou zcela bezbariérové a s naklápěcí nástupní plošinou, která umožní přepravu lidí na vozíku a ulehčí cestování i maminkám s kočárky. Díky plynovému pohonu jsou i ekologické.

Dopravní společnost Comett Plus zaplatila za tři minibusy a dva plynové autobusy, které jsou součástí dodávky, celkem 25,5 milionu korun, z toho 40 procent pokryla dotace z Evropské unie. Město Tábor se zavázalo uhradit ztrátu z provozování minibusů.