Zahájení motorkářské sezony ve Strakonicích.

Zahájení motorkářské sezony ve Strakonicích. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Motorkáři zahájili sezonu, ale musí dávat pozor na štěrk na silnicích

  • 1
Na silnice vyrazili po zimě první motorkáři. O víkendu zahájili sezonu například ti strakoničtí. Jízda se jim vydařila bez problémů, policisté ale varují, aby motorkáři byli opatrní. Cestáři totiž ještě nezametli ulice a silnice od štěrku a nepořádku po zimě.

A to je nejnebezpečnější. Motocykl zejména v zatáčkách snadno na štěrku či studeném asfaltu podklouzne.

Motorkáři vyjeli letos minimálně o měsíc dříve, než je běžné. Jako jedni z prvních zahajují sezonu strakoničtí Motobobři, kteří organizovali vyjížďku spolu s vykopáním "pincka".

Motorkáři ve Strakonicích

Zatímco před dvěma roky poletoval sníh, v sobotu při akci, na kterou do Strakonic přijelo na sedm set strojů, mnoho motorkářů svlékalo bundy a užívalo si sluníčka.

"Počasí je dokonalé. Člověk byl už pořádně natěšený. Já jsem vyjel jednou už i v únoru," poznamenal motorkář Jan Strnad ze Strakonic.

Dopravní policisté ale varují, že jezdit je potřeba hlavou a opatrně. "Už jsme měli desítky dopravních nehod, naštěstí většinou jsou to zatím pády na vozovce bez těžších zranění," uvedl mluvčí jihočeské policie Milan Bajcura.

Na silnice vyjedou v těchto dnech i jihočeští policisté na motocyklech z takzvaného mototeamu. Strojů, na kterých stíhají motorkáře, mají osm.

"Většina motorkářů je logicky uvažujících a moc dobře ví, že je ještě chladno, pneumatiky mají horší přilnavost, a dávají si pozor," shrnul člen mototeamu Miroslav Puffer.

Pro motorkáře je v Jihočeském kraji několik tras či silnic, které nejvíce a nejraději využívají. Je to rychlá silnice z Českých Budějovic do Vodňan, Písku a dále na Novou Hospodu, kde naváže na rychlostní silnici R4 na Prahu, a pak úseky, které jsou oblíbené zejména pro své kroucené zatáčky.

Tedy například ze Selibova na Písecku do Týna nad Vltavou, okolo Vltavy do Rožmberka, Českého Krumlova a podél Lipna až do Černé v Pošumaví nebo samotné šumavské klikaté silničky.

"Čím nižší třída silnice, tím nebezpečnější. Povrch silnice se zhoršuje, přibývá výmolů a poškození asfaltu. Samozřejmě nebezpečná jsou i samotná města a silnice lemované stromy," vyjmenoval šéf jihočeských dopravních policistů Lubomír Veselý s tím, že motorkáři musí být obezřetní úplně všude. Zcela nebezpečné úseky podle něj neexistují, nehody se stávají ve všech okresech a na nejrůznějších místech.

Statistiky přitom mluví jasně: ročně se v kraji stane od stovky do sto padesáti nehod, při kterých zemře okolo deseti motorkářů. Většinou nezvládnou svůj stroj nebo jedou příliš rychle.

"Zejména mladí nevyježdění a divocí kluci často riskují, předvádí se a zkouší, kolik jejich mašina jede. To bývá nejnebezpečnější," míní další z motorkářů David Beneš z Českých Budějovic.