Modernizace českobudějovického vlakového nádraží je v plném proudu. Stavbaři...

Modernizace českobudějovického vlakového nádraží je v plném proudu. Stavbaři opravují první a druhé nástupiště. Uzavřen je jeden ze dvou podchodů. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nádraží v Budějovicích se opravuje, cestující navedou na peron šipky

  • 4
Na českobudějovickém nádraží začaly naplno opravy prvního a druhého nástupiště. Cestující se mohou těšit na pohodlnější a bezbariérový přístup k vlakům a výtahům. Opravují se také podchody. Než ale bude vše hotovo, čekají cestující i různá omezení.

"Lidé se musí smířit s tím, že přístup k nástupištím bude omezenější a postupně se uzavře odjezdový i příjezdový podchod. Ten první je už uzavřen a bude až do 3. června. Cestující do té doby musí využívat příjezdový podchod," uvedl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Jiří Kafka.

Od 4. června zase lidé budou muset chodit pouze odjezdovým podchodem.

Cestující mohou nyní využívat pouze třetí a čtvrté nástupiště. Změny na nádraží jsou ale přehledné. Dveře na uzavřená nástupiště jsou zablokované a visí na nich pokyny i šipky, kudy se k vlakům dostat. Kdo přesto zabloudí, toho nasměrují  v informačním centru i na pokladnách.

Podle ředitele Kafky se podařilo sjednotit jízdní řády tak, aby se všechna vlaková spojení vešla na dvě fungující nástupiště. Náhradní autobusová doprava nebude nutná. "Autobusy využijeme jen v případě, pokud bychom řešili nějaké další nečekané práce na tratích," sdělil.

S výlukou se zatím počítá jen na trase z Českých Budějovic do Kájova a to konkrétně na trati směrem z Boršova do Křemže.

Po rekonstrukci prvního a druhého nástupiště, která by měla skončit v červenci, přijde na řadu i čtvrtý peron. Práce na něm začnou letos na podzim a skončí příští rok, kdy se také začne opravovat poslední - třetí nástupiště. Opravy se ale zatím nedočká hlavní nádražní budova. Projekt za desítky milionů korun je sice připraven, ale není součástí uvedené rekonstrukce.

Kolik bude stát přestavba nástupišť, nelze říci, protože je součástí modernizace IV. železničního koridoru. Úsek České Budějovice - Nemanice je dlouhý 2,6 kilometru a celkem vyjde na 750 milionů korun. Dokončen má být koncem roku 2013.