Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do práce v Temelínu jezdí lidé cyklobusem, zpátky se vracejí na kole

  17:02aktualizováno  17:02
Od začátku srpna zavedla temelínská elektrárna ve spolupráci se společností ČSAD Jihotrans pro svoje zaměstnance bezplatnou přepravu kol. Ráno do práce se dopraví speciálními cyklobusy, domů pak zamíří na kole. Během prvního týdne ji využilo 33 lidí.

Od začátku srpna mají zaměstnanci Jaderné elektrárny Temelín možnost využívat k cestám do zaměstnání cyklobusy. Ty vyjíždějí z Českých Budějovic, Týna nad Vltavou a Bechyně. Většina cyklistů je využívá k ranní cestě a odpoledne jedou domů na kole. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

"V sezoně jezdím na Temelín a zpět dvakrát týdně. Především ranní cesta je časově náročnější. Je to do kopce a musím počítat také s určitým časem na osprchování. Varianta cyklobusu je dobrá, zejména když je ráno špatné počasí," říká 33letý Ondřej Paulát z Českých Budějovic.

Do práce jezdí po cyklostezce kolem Vltavy, když chvátá, vezme to přes Dříteň a Olešník. K elektrárně šlape necelou hodinu, domů padesát minut.

Fotogalerie

Zařízení na přepravu kol namontoval dopravce na sedm autobusů, které vozí zaměstnance do elektrárny. Pět jezdí z Český Budějovic, po jednom z Týna a Bechyně.

"Jízdní kola na autobusy nakládáme vždy na první nástupní stanici mimo zastávky městské dopravy. Nehrozí tak kolize s autobusy, které vozí cestující uvnitř města," objasnil Petr Kocar, ředitel autobusové dopravy ČSAD Jihotrans.

Například z krajského města vyjíždějí tyto autobusy na Temelín od 5:40 do 6:10 hodin. Cestující s bicykly musí být na zastávce nejpozději pět minut před odjezdem, aby řidič nenabral při nakládání zpoždění.

"Novinka je důležitá i kvůli bezpečnosti, protože odpoledne je venku lépe vidět a lidé po práci už nejsou v takovém časovém tlaku. Mohou tedy zvolit delší trasy a vyhnout se hlavním silničním tahům," shrnul mluvčí jaderné elektrárny Marek Sviták.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podolský most byl v roce 1942 postaven vedle staršího řetězového mostu, který...
Orlík zatopil více než pět stovek budov. Z kostelíku je hit potápěčů

Byla to malebná vesnice na břehu Vltavy. Právě tady fungoval přívoz na důležité cestě mezi Pískem a Táborem. Dnes obec Podolsko, která stávala pod Podolským...  celý článek

„Věda není žádná věda“, Techmania Science Center
Budějovice představily velkolepý plán. Postaví vědecké centrum

Na výstavišti v Českých Budějovicích by mohlo vyrůst vědecké centrum za stovky milionů korun. Do města může přilákat desetitisíce návštěvníků. Do akce se...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.