Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diváky v Jihočeském kraji nejvíc táhne hokej. Fotbal vyklízí pozice

  11:11aktualizováno  11:11
Hokejisté Motoru v posledním předvánočním zápase vyprodali Budvar arénu. Už dvakrát v této sezoně sledovalo jejich duel 6 421 diváků. Třetím rokem mají největší návštěvy ze všech sportů v Jihočeském kraji. Jak jsou na tom v této sezoně ostatní?

MOTOR! Průvod budějovických fanoušků na utkání s Jihlavou | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Na špici je hokej. Pak dlouho nic a další hokej. Fotbal vyklidil pozice. Volejbal je na svém. Zvedá se basketbal, naopak házená a další halové sporty paběrkují. O čem je řeč? O diváckých návštěvách na sportovních zápasech na jihu Čech v celostátních soutěžích o tomto podzimu. Loňská sezona to ukázala. Ta letošní potvrdila.

Hokejisté Motoru mají velký náskok a ostatní mohou jen závidět. Nejen týmy z kraje, ale i dalších deset extraligových mužstev, která mají nižší průměrnou návštěvu než prvoligový jihočeský tým.

V letošním roce mají Jihočeši průměr na zápas zhruba o tisícovku vyšší, než byl ten loňský. Jejich domácí duely od září navštívilo už devadesát tisíc fanoušků. Dvakrát vyprodali halu a v několika dalších zápasech přesáhl počet diváků hranici šesti tisíc.

„Myslím, že diváci jsou zvědavější. Naučili se chodit na hokej, kde vidí pěkný zápas a pobaví se. A druhý důvod může být, že letos jsou prostě od lidí mnohem větší očekávání, co se týká možnosti postupu,“ vysvětluje generální manažer Motoru Stanislav Bednařík.

Návštěvnost na jihu Čech

Motor ČB (1. liga hokeje) - průměr 5 303 (90 147 celkem)

HC Tábor (2. hokejová liga) - průměr 1 417 (17 006 celkem)

Dynamo ČB (2. liga fotbalu) - průměr 1 303 (9 123 celkem)

Jihostroj ČB (Extraliga volejbalu) - průměr 1 154 (6 925 celkem)

Lions Jindřichův Hradec (NBL) - průměr 659 (6 590 celkem)

MAS Táborsko (2. liga fotbalu) - průměr 530 (4 240 celkem)

IHC Písek (2. liga hokeje) - průměr 526 (6 312 celkem)

FC Písek (ČFL) - průměr 438 (3 948 celkem)

KLH Vajgar JH (2. liga hokeje) - průměr 330 (3 970 celkem)

HBC Strakonice (1. liga házenkářů) - průměr 231 (1 388 celkem)

U19 Chance Strakonice (ŽBL) - průměr 152 (1 070 celkem)

Pozn: Týmy celostátních lig podle diváckého průměru na utkání.

Motor prostě táhne. Má za sebou silný příběh svého vzniku před třemi lety a podporu fandů. Daří se mu, hraje na špici a svůj kádr doplňuje o zajímavá jména, která diváky na stadion přitáhnou. „Lidé chodí na nás, na Motor. Oni s námi žijí a baví se hokejem,“ dodává Bednařík.

Opačné starosti má naopak fotbalové Dynamo. Historicky nejúspěšnější klub kraje se dlouhodobě potýká s propadem divácké návštěvnosti. Po pádu z první ligy vidělo sedm domácích zápasů 9 123 diváků. Přitom loni v první lize přišlo na Dynamo v průměru tři tisíce lidí a celkem jich za sezonu bylo 43 tisíc.

„Je to hlavně o výsledcích. Nám se na podzim nedařilo, a tak lidé postupně ubývají a chodí už jen ti nejvěrnější,“ říká generální manažer klubu Martin Vozábal. Marketingovými akcemi, které klub dělá, se povede zvednout návštěvnost o desítky, nikoli o stovky. „Ty ovlivní jen dobré výkony a výsledky,“ podotýká.

Ty předvádějí v Táboře na zimním stadionu. Tamní hokejoví Kohouti, kteří před lety neslavně skončili v první lize, hrají už několik sezon na špičce druhé ligy - třetí nejvyšší soutěže podle hierarchie.

Vyhrávají, daří se jim, diváci chodí a je jim jedno na jakou soutěž. Letos na podzim jich stadion navštívilo přes sedmnáct tisíc ve dvanácti zápasech. Na derby s Pískem dorazilo téměř tři tisíce lidí.

Přeskupení poměrů diváckých návštěv zažívají v posledních letech v Jindřichově Hradci. Tradiční hokejové město se v poslední době stává spíše basketbalovým. Už pátou sezonu hrají nejvyšší soutěž místní Lions. A zatímco výsledkově jsou zatím letos na spodku tabulky, co se týče diváků patří podle generálního manažera klubu Davida Musila do horní poloviny tabulky. Deset zápasů letos navštívilo šest a půl tisíce lidí.

„Zájem se zvedá každým rokem,“ upozorňuje David Musil. Klub letos prodal například 65 permanentek. Na první pohled číslo k pousmání, jenže v minulých letech se jich prodalo do deseti. První zápas sezony dokonce navštívilo více než tisíc diváků. Velkou návštěvnost očekává Musil i v úterý proti Ústí nad Labem.

Extraligoví volejbalisté trochu posílili. „Návštěvnost na naše domácí utkání je vyšší než v minulé sezoně,“ říká manažer Jihostroje Stanislav Pochop.

Naopak malý zájem se může zdát o házenou. V první lize mužů ve Strakonicích je průměrná návštěva 231 diváků. Oblouková hala s malou tribunkou ani větší neumožňuje.

V Písku, kde mají halu podobnou, zase hrají proti výsledky. V interlize žen chodí v průměru 138 lidí. Jen dvakrát přišlo na zápas přes 200 fandů. Vybrali si zrovna jediné dva zápasy, ve kterých dokázaly Jihočešky bodovat. Úvodní remízu s Plzní a pak výhru s Bratislavou.

O diváckých návštěvách nerozhoduje pouze postavení v hierarchii soutěží. Příkladem mohou být třeba fotbalové Katovice. Zápasy aktuálního lídra krajského přeboru ve fotbale navštěvuje v průměru 320 diváků. Na zápas o první místo s Jankovem jich dorazilo dokonce 490 a to jim mohou závidět nejen strakonické basketbalistky nebo písecké házenkářky, ale i řada fotbalových mužstev v divizi i ČFL.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hradecký záložník Petr Schwarz dává gól v utkání proti Budějovicím.
Hradec chce na vítězné derby navázat v Českých Budějovicích

Vstup do nové sezony se fotbalistům Hradce Králové povedl, když mají po třech odehraných kolech sedm bodů a jsou na druhém místě tabulky. V neděli od 17 hodin...  celý článek

Filip Vlček se v přípravě na novou sezonu trefil poprvé až v pátém zápase....
Musíme být tvrdší. burcuje budějovický hokejový útočník Vlček

V loňské sezoně patřil k příjemným překvapením v kádru hokejistů Motoru České Budějovice. Z druholigového Písku naskočil Filip Vlček do týmu jednoho z favoritů...  celý článek

Jan Králík v dresu Českých Budějovic.
Z Frymburka pod alpské štíty. Králík přizpůsobuje svůj život florbalu

Minulý týden vzal svého spoluhráče a vydal se do Prahy. Lákal ho florbalový turnaj Czech open. Jeden z největších podobných letních podniků v Evropě. „Náš klub...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.