Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdřív si studentka dvojkolo jen půjčila, teď má vlastní firmu

  10:03aktualizováno  10:03
Ve dvou se to lépe táhne. A taky šlape. To si řekla studentka Marie Žvaková z Českých Budějovic, když loni s manželem založila půjčovnu dvojkol. Dnes půjčují také elektrokola, cyklovozíky, přepravní boxy na auta a zprostředkovávají výrobu dvojkol na zakázku.

Marie Žvaková v Českých Budějovicích vyrábí, prodává a půjčuje dvojkola. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

"Vždycky jsme si dvojkolo chtěli pořídit, jenže jsme neměli dost peněz. Tak jsme si ho půjčili a moc se nám to líbilo," vypráví studentka. V té době přišla na myšlenku pořídit si vlastní kolo a půjčovat ho. To také mladý pár udělal a brzy koupil další dvě. Pak už se půjčovna rozjela naplno.

Žvaková je dokonce tak úspěšná, že získala cenu Rozjezdy 2011 pro začínající podnikatele a 100 tisíc korun jako odměnu. Za peníze teď chce pořídit čtvrté dvoukolo a také speciální GPS, ve které budou mít zákazníci nahrané trasy, které stojí zato projet. 

Kromě běžných cyklistických nadšenců mají dvojkola v oblibě také nevidomí nebo svatební páry. I proto Žvaková objíždí svatební veletrhy. "Spousta lidí mívá dvojkola na pozvánkách a nebo na nich odjíždějí jako novomanželé. Jeden mladý pár na dvojkole dokonce jel na svatební cestu," prozradila.

Když někdo přijde, že si chce dvojkolo koupit, umí to zařídit. Rám Žvakovi nechávají vyrobit a zbytek poskládají sami. Základní verze stojí kolem 24 tisíc korun. Dá se ale pořídit i kompletně odpružené, jeho cena se blíží 50 tisícům.
Půjčení tohoto netradičního dopravního prostředku stojí u Žvakové 495 korun za den.

Cyklista vpředu je kapitán, řídí a udává tempo

Mladá podnikatelka se od začátku setkává s tím, že spousta lidí ani neví, co dvojkolo přesně je. Mají dojem, že ten, co sedí druhý, kouká jen na záda spolujezdci. "Tak to ale není. Člověk vzadu nemusí koukat na cestu, kde jsou výmoly. Může se daleko víc kochat přírodou okolo," říká Žvaková.

Cyklistovi vpředu se říká kapitán, protože kolo řídí a udává frekvenci šlapání, která musí být u obou stejná. Pravidlem je, že vpředu bývá silnější a těžší z dvojice.

Většina lidí si navíc myslí, že na dvojkole nebudou stačit "normálním" cyklistům. Jsou pak překvapeni, že je to naopak. Dvojkolo bývá zpravidla rychlejší.

"Jižní Čechy jsou nádherný cykloregion, projezdila jsem to tu křížem krážem," říká Žvaková, která letos plánuje zakončit obor krajinné inženýrství na Masarykově univerzitě v Brně. "Uvidím, co pak seženu za práci. Kdyby se rozjelo půjčování kol, bylo by to bezva, ale zatím to na plnohodnotnou práci není - spíš je to sezonní přivýdělek," dodává.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Záchrana lyžaře ve skiareálu Plešivec v Krušných horách.
Zraněnou turistku vytáhl z šumavské divočiny vrtulník záchranářů

Padesátiletou turistku, která se v úterý zranila při túře na šumavském vrcholu Smrčina, transportoval do nemocnice vrtulník záchranářů z Plzeňského kraje....  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihočeský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

1. místo - vítěz navíc zabodoval i v jednoduchosti konstrukce objektu. Navíc...
Písek žádá dotaci 20 milionů na akvapark. Stavba vyjde až na 250 milionů

Nový bazén by pro Písek mohl být levnější díky dotaci dvaceti milionů korun z ministerstva školství, o kterou bude město žádat. Akvapark bude stát vedle...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.