V úterý 26. října byla slavnostně otevřena spojovací silnice I/34 mezi ulicemi Okružní a Nádražní, která by měla ulehčit dopravní situaci v Českých Budějovicích. Výstavba tohoto přibližně dvoukilometrového úseku stála přes 900 milionů korun.

V úterý 26. října byla slavnostně otevřena spojovací silnice I/34 mezi ulicemi Okružní a Nádražní, která by měla ulehčit dopravní situaci v Českých Budějovicích. Výstavba tohoto přibližně dvoukilometrového úseku stála přes 900 milionů korun. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Nová křižovatka v Budějovicích mate motoristy, policie už tu řešila pět nehod

  • 11
Nová silnice za 900 milionů korun, která má ulehčit dopravě na příjezdu a výjezdu z Českých Budějovic, řidiče spíš rozčiluje. Terčem kritiky se stalo křížení komunikace s Nádražní ulicí, místo je totiž pro řidiče nepřehledné. Mnozí z místních tu jezdí po paměti.

Něco přes jeden a půl kilometru dlouhé propojení okruhů za 900 milionů korun bylo v Českých Budějovicích otevřeno zhruba před měsícem. Okamžitě poté se začali motoristé rozčilovat kvůli křižovatce s Nádražní ulicí.

"Už jsem tam viděl několik bouraček. Pruhy rovně směrem k nádraží se najednou mění v odbočovací na nový úsek silnice směrem na Jindřichův Hradec a auta se nestíhají zařadit včas. Pořád tam na sebe šoféři troubí," popsal jeden z řidičů Marek Podleský.

Situaci už řešil odbor dopravy krajského úřadu. Spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu platilo, se dohodl na některých úpravách.

"Hlavní problém křižovatky tkví v tom, že jsou na Nádražní ulici minimální vzdálenosti mezi odbočením na benzinovou pumpu a k dalším místům. Blízko jsou další velké křižovatky a to řidiče mate," konstatovala vedoucí oddělení silničního hospodářství Mária Čejková.

ŘSD proto nechalo na začátku minulého týdne na Nádražní ulici dát nové dopravní značky, které na změnu řazení pruhů řidiče dříve upozorňují. Na silnici ještě přibudou směrové šipky s označením Jindřichův Hradec.

Technici čekají jen na vhodné počasí. Aby speciální barva na asfaltu držela, musí být povrch silnice suchý. Nejpozději se šipky před křižovatkou objeví na konci měsíce.

Problém je i v tom, že motoristé jezdí místem po paměti

Podle odborníků na dopravu se však nedá říci, že by byl úsek vyloženě nebezpečný. Splňuje všechny normy a nařízení. Upozorňují, že spousta řidičů je spíš zvyklá projíždět místem takzvaně po paměti.

"Za dobu, co je křižovatka otevřená, jsme na ní řešili pět nehod. Třikrát bylo příčinou nedání přednosti v jízdě, dvakrát jízda na červenou," vypočítala mluvčí budějovických policistů Regina Tupá.

Největší problémy tu mají paradoxně místní. Naopak na samotném novém úseku výpadovky na Jindřichův Hradec policisté nezaznamenali jedinou kolizi.

Náměstek budějovického primátora František Jelen připustil, že křižovatka mohla být řešena velkoryseji. Situace se podle něj zklidní až v momentě, kdy bude hotová část dálnice nebo obchvat města, jenž vyvede dopravu z Borku na Úsilné.

"Pak se veškerá doprava přesune právě na propojení okruhů a uleví se Pražské. Teď je provoz rozmělněn na tyto dvě křižovatky. Myslím, že to nešlo udělat jinak," řekl Jelen.

Další úpravy provozu v okolí nové křižovatky však nevyloučil. Město už například uvažuje o zjednosměrnění Jírovcovy ulice, která zde také ústí.