„Do zkušebního provozu byl úsek uveden v devět hodin ráno,“ potvrdil Radek Šíma, mluvčí krajského úřadu.
Řidiči jedoucí směrem od Třeboně či Lišova na Trhové Sviny nebo Nové Hrady a opačně tak konečně využívají „zanádražní“ v celé délce. Tím se mohou vyhnout cestě přes Nádražní a Novohradskou ulici, které jsou blíže k centru Českých Budějovic.
Podle krajského radního pro dopravu Antonína Kráka stála stavba posledního úseku 196 milionů korun.
„Z toho 141 milionů s pomocí evropských fondů uhradí kraj a zbytek zaplatilo město,“ upřesnil Krák.
Součástí prací bylo i vybudování nového vodovodu a kanalizace či rozvodů plynu. Za celou zanádražní Jihočeský kraj i s přispěním evropských fondů zaplatil přibližně 700 milionů korun, druhým investorem jsou Budějovice, které se staraly především o navazující stavby, například přilehlé cyklostezky.
Nová silnice sice je průjezdná v celé délce, do plné zátěže se však teprve dostane. Nedaleko hřbitova v Mladém ji ještě za pár let čeká napojení na dálniční přivaděč obchvatu kolem Budějovic. Součástí by mohl být i tunel pod železnicí mezi Dobrovodskou a Průmyslovou ulicí.