Most u Holubova už nestačil současným požadavkům, byla na něm omezená rychlost na 20 kilometrů v hodině a někdy bylo nutné překročit jeho povolené zatížení.
Trať totiž slouží například i pro převoz těžké techniky do vojenského újezdu v Boleticích. Základy zůstaly na místě, nová je ocelová konstrukce o délce přibližně sto metrů, která je podobná té dřívější. Unese ovšem až čtyřikrát větší zátěž.
Nový most se klene i nad Vltavou v Boršově. „Váží úctyhodných 420 tun a připomíná velrybu,“ zmínil při nedávném přesunu obří konstrukce starosta Boršova Jan Zeman.
Obě výměny byly součástí modernizace trati z Českých Budějovic do Volar a Černého Kříže za bezmála dvě miliardy korun. Obnovy se dočkaly i zastávky a nádraží. Celou trasu taky nyní vlaky zvládnou přibližně o 25 minut rychleji.