Nový web jiznicechy.cz připravila Jihočeská centrála cestovního ruchu.

Nový web jiznicechy.cz připravila Jihočeská centrála cestovního ruchu. | foto: jiznicechy.cz

Nový turistický web navrhne dovolenou na míru i s výlety a ubytováním

  • 0
Dosavadní internetové stránky jihočeské centrály cestovního ruchu opustila víc než polovina lidí takřka ihned poté, co je otevřela. To se má teď změnit. Web je přehlednější, umí filtrovat tipy na výlety podle několika parametrů a nabízí také balíčky, které rovnou zahrnují zážitky i s ubytováním.

„Vše je teď srozumitelnější a uživatelsky více přívětivé. Když je například někdo na Písecku, vybere si jednoduchým kliknutím tuto turistickou oblast a rovnou se mu zúží nabídka atraktivních míst,“ upozornil Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu, která za novou tváří stránek stojí.

Polášek upozornil, že proti starému portálu zmizely některé přebytečné a rušivé informace. Stránky nabízejí několik základních rozdělení, lze si pomocí nich sestavit plán na jednodenní výlet i na celý týden.

Uvnitř jsou rozhraní určená i pro školní výlety, rodiny s dětmi nebo páry. Turisté tam najdou i celé návštěvnické balíčky s programem a ubytováním.

„Museli jsme udělat změnu. V některých měsících nám stránky opustili hned po vstupu dokonce tři ze čtyř lidí. Už minulý týden, kdy jsme spustili veřejnou zkušební verzi, se čísla hodně zlepšila, ale na nějaké závěry je ještě dost času. Cílem rozhodně je, aby se uživatel zdržel déle a hlavně našel to, co hledá,“ vysvětlil Polášek.

Kromě rozdělení do turistických oblastí nechybí ani kalendář stěžejních akcí a tipy na slevové karty. Portál jiznicechy.cz také funguje jako důležité rozhraní, kde člověk najde celou řadu dalších odkazů na konkrétní místa s podrobnějšími informacemi.

Obnova stránek stála půl milionu korun a pravidelně tam budou přibývat aktuální informace.

Nejpozději v červenci naběhne anglická verze a za další měsíc bude fungovat i německá mutace webu. Šéf centrály navíc slibuje, že v cizím jazyce nebudou jen ty nejzákladnější věci, ale mnohem více informací a textů. Do budoucna by pak on i zástupci kraje chtěli rozšíření i na další jazyky - čínštinu a ruštinu.

„Vzhledem k počtu turistů z těchto zemí, kteří k nám proudí, by i tyto verze nemusely mít o uživatele nouzi,“ dodal Polášek. Upozornil, že portál je propojený na sociální sítě, Facebook, Instagram i YouTube kanál. Fungovat bude i newsletter, kdy budou zájemci dostávat aktuální informace z webu rovnou do e-mailu.

Staré stránky měly zhruba 15 až 18 tisíc návštěv za měsíc, centrála chce nárůst až na 25 tisíc měsíčně.