Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Opozici v Táboře se nelíbí chystané zdražení jízdného v MHD

  • 1
Táborská radnice chce kvůli drahé naftě, úbytku cestujících a změně DPH zdražit jízdné v městské hromadné dopravě o dvě koruny. To se ale nelíbí opozičním zastupitelům, kteří tvrdí, že narůstající ztrátu dopravce by mělo město pokrýt z vlastní kasy.

Táborská opozice se staví k návrhu zdražit MHD jednoznačně zamítavě.  Její zastupitelé prohlašují, že zdražení bude muset prosadit koalice, oni změny nepodpoří.

"Pokud zastupitelstvo schválí zdražení, bude mít Tábor sedmkrát dražší městskou dopravu než Praha. Nejlevnější jízdenka na čtyři minuty teď stojí osm korun, v Praze je základní jízdné 32 korun za 1,5 hodiny, takže nám vychází minuta na 2,50 korun, Pražanům na 0,35 korun," vypočítal zastupitel za KSČM Ladislav Šedivý.

Zdražení nepodpoří ani další strany. Třeba nováček v zastupitelstvu Jinak! "Snažíme se, aby lidé využívali co nejvíce městskou hromadnou dopravu místo aut.  A zdražením jízdného MHD jistě více populární nebude. Už teď cestující ubývají a po zdražení se jejich zájem ještě více propadne. A tržby dopravce se ještě více sníží," míní zastupitelka Michaela Petrová z Jinak!.

Zdražení je jednou ze tří možností

Právě tato strana navrhuje, aby místo cestujících další ztrátu dopravce zaplatilo město.

Situaci však komplikuje, že městskou dopravu dotuje Tábor společně s Planou nad Lužnicí a Sezimovým Ústím. Všechna tři města by musela sáhnout do svých pokladen pro celkem 36 milionů korun ročně, dříve to bylo o šest milionů méně. Největší porci - téměř 80 procent - by pak hradil největší Tábor.

I přes připomínky koalice chce zdražit tarify. Je to jedna ze tří možností, kterou zastupitelé mají. První je zaplatit ztrátu z rozpočtu, druhá rušit některé linky a poslední zdražit jízdné. "Právě navýšení tarifů je ta nejlepší ze všech špatných variant," zopakoval starosta města Jiří Fišer z uskupení Tábor 2020.