"Mladá generace mají jinou chuťovou preferenci. Vyhovují jim míchané nápoje. Nesmíme zapomínat ani na ženy, které upřednostňují nápoje méně hořké," vysvětlil důvod vzniku bezového piva ředitel Budvaru Jiří Boček.
A protože se jedná o variaci piva Pardál, tak i tento produkt ladili sami pijani. A tentokrát i pijanky. Na začátku bylo 60 pokusných kombinací. Ochutnávači z řad běžných lidí nakonec vybrali bezový květ. "Testovalo se velké množství vzorků, v týmu ochutnávačů a ladičů bylo 80 mužů a 20 žen," řekla brand managerka značky Pardál Alena Mazancová. Z testovačů pak Budvar vybral jednu ženu a jednoho muže, kteří se stali i hlavními aktéry reklamní kampaně.
V budoucnu by se mohly objevit i další příchutě. Z 60 kombinací bylo několik zajímavých a Budvar uvažuje o jejich dalším rozvoji.
"Některé vzniklé kombinace by bylo škoda zahodit a nepracovat na nich dál. Máme je schované. V budoucnu může být i Pardálovo citronové nebo malinové. Bude záležet, jakým způsobem budou konzumenti reagovat," řekl ředitel Boček.
Před heřmánkem smekni, před bezem klekni
Bezový květ je ovšem v pivu unikátní. A to i díky pozitivním vlivům na organismus. "Tato bylina má antibakteriální účinky, stimuluje činnost ledvin a působí očistně na organismus," prozradil vlastnosti bezového květu Petr Košín, který má v Budvaru na starosti výzkum a vývoj.
Budvar si od novinky slibuje i to, že osloví nové zákazníky, kteří dosud pivo nepili a dávali přednost "alkoholickým limonádám".
Bezové pivo se bude prodávat v plechovkách a lahvích. Doporučenou cenu v obchodech stanovil Budvar na 15,50 za plech a 13,90 za sklo. Pivovar očekává, že ročně prodá přes 10 tisíc hektolitrů tohoto nápoje.
Mateřským domovem míchaným piv je Německo. Poprvé se "radler" objevil v 70. letech v jižním Bavorsku. "Jeden hospodský tehdy v létě neměl dost piva a zachránil to tím, že pivo míchal s limonádou. A protože to pili hlavně cyklisti, ujalo se jméno radler," vysvětlil Boček.