Budějovický Budvar uvádí na trh nové pivo nazvané Pardálovo bezové s příchutí

Budějovický Budvar uvádí na trh nové pivo nazvané Pardálovo bezové s příchutí bezového květu. Na snímku jsou Sandra Siebenstichová a Roman Španiller, kteří byli členy týmu ochutnávačů a zároveň se stali tvářemi nového produktu. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Tohle pivo léčí, představil Budvar Pardála s extraktem bezových květů

  • 3
Chutná sladce, hořce i kysele zároveň. Zajímavou kombinaci přináší nové míchané pivo Budvaru Pardálovo bezové s extraktem květů černého bezu. Národní podnik tímto produktem reaguje na vývoj trhu. Podíl ochucovaných piv totiž neustále stoupá. Novinka s dvěma procenty alkoholu je zacílená na mladé a také na ženy.

"Mladá generace mají jinou chuťovou preferenci. Vyhovují jim míchané nápoje. Nesmíme zapomínat ani na ženy, které upřednostňují nápoje méně hořké," vysvětlil důvod vzniku bezového piva ředitel Budvaru Jiří Boček.

A protože se jedná o variaci piva Pardál, tak i tento produkt ladili sami pijani. A tentokrát i pijanky. Na začátku bylo 60 pokusných kombinací. Ochutnávači z řad běžných lidí nakonec vybrali bezový květ. "Testovalo se velké množství vzorků, v týmu ochutnávačů a ladičů bylo 80 mužů a 20 žen," řekla brand managerka značky Pardál Alena Mazancová. Z testovačů pak Budvar vybral jednu ženu a jednoho muže, kteří se stali i hlavními aktéry reklamní kampaně.

V budoucnu by se mohly objevit i další příchutě. Z 60 kombinací bylo několik zajímavých a Budvar uvažuje o jejich dalším rozvoji.

"Některé vzniklé kombinace by bylo škoda zahodit a nepracovat na nich dál. Máme je schované. V budoucnu může být i Pardálovo citronové nebo malinové. Bude záležet, jakým způsobem budou konzumenti reagovat," řekl ředitel Boček.

Před heřmánkem smekni, před bezem klekni

Bezový květ je ovšem v pivu unikátní. A to i díky pozitivním vlivům na organismus. "Tato bylina má antibakteriální účinky, stimuluje činnost ledvin a působí očistně na organismus," prozradil vlastnosti bezového květu Petr Košín, který má v Budvaru na starosti výzkum a vývoj.

Budvar si od novinky slibuje i to, že osloví nové zákazníky, kteří dosud pivo nepili a dávali přednost "alkoholickým limonádám".

Bezové pivo se bude prodávat v plechovkách a lahvích. Doporučenou cenu v obchodech stanovil Budvar na 15,50 za plech a 13,90 za sklo. Pivovar očekává, že ročně prodá přes 10 tisíc hektolitrů tohoto nápoje.

Mateřským domovem míchaným piv je Německo. Poprvé se "radler" objevil v 70. letech v jižním Bavorsku. "Jeden hospodský tehdy v létě neměl dost piva a zachránil to tím, že pivo míchal s limonádou. A protože to pili hlavně cyklisti, ujalo se jméno radler," vysvětlil Boček.