Padákový kluzák startoval z plochy u obce Mojné, vzdálené asi pět kilometrů od místa nehody. Podle odborníků pilot letěl asi hodinu a 20 minut, když začal ve výšce asi 100 metrů nad zemí sestupovat.
"Letěl ve spirále na volnoběžném režimu motoru. V jejím průběhu ale nebyl schopen adekvátně reagovat. Po nedokončených asi čtyřech otočkách narazil do země," uvádí se v závěrečné zprávě Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. "Pilot utrpěl zranění neslučitelná se životem. Náraz poškodil i motor kluzáku," píšou inspektoři.
Tragická nehoda se osudného 28. června stala před devátou hodinou ráno poblíž vlakového nádraží ve Velešíně. Zemřel při ní čtyřicetiletý pilot z Českých Budějovic. Padající kluzák zahlédl svědek, který přivolal policii a záchranáře. Ti už muži nedokázali pomoci. Při pádu utrpěl mnohočetná poranění.