Řidiči trucktrialových speciálů musí být mistry volantu a postrádat nesmějí ani...

Řidiči trucktrialových speciálů musí být mistry volantu a postrádat nesmějí ani notnou dávku odvahy. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Písek má zájem o bývalý tankodrom, chce z něj mít klidovou zónu

  • 2
Písecká radnice se pokusí koupit pozemky bývalého tankodromu u Oldřichova. Na investici má připraveno až padesát milionů korun. Pokud se koupě podaří, mohl by bývalý vojenský areál nahradit les s cyklostezkami nebo hipostezkami. Skončily by tak i závody v Truck Trialu, které se v areálu konaly.

Záměr koupit státní pozemky bývalého tankodromu schválili ve čtvrtek zastupitelé města. Pokud se koupě podaří, dostane prostor na starost společnost Lesy města Písek a vysází zde stromy. Plánuje se i vytvoření cyklostezky nebo hipostezky.

"Na to ale potřebujeme cesty, které jsou nyní v majetku armády," upozornil ředitel Lesů města Písek Václav Zámečník.

Město spravuje v okolí bývalého tankodromu na 65 hektarů, teď se jedná o dalších deset. "Pro nás je tento pozemek výhodný, protože by spojil prostor, který spravují městské lesy," uvedl mluvčí písecké radnice Roman Ondřich.

Ministerstvo obrany vypisuje na prodej tankodromu soutěž. Kdo dá víc, ten jej dostane. Základní cena je necelé dva miliony korun. Písečtí zastupitelé schválili, že radnice může nabídnout částku až do 50 milionů korun.

V areálu byl za komunistického režimu tankodrom, po Listopadu 1989 získali pozemky zpět soukromníci. Město pak od nich začalo plochu vykupovat a zalesňovat. "V té době se tam ale objevila skupina kolem Martina Žáka a začaly spory," popsal Zámečník.

V bývalém tankodromu se pořádaly závody trucků

Zatímco lesy chtěly vytvořit klidovou zónu, část soukromých vlastníků zde začala pořádat závody terénních trucků. Cesty se rozjezdily tak, že je lesníci nemohli projet ani traktory. Podle Žáka za konfliktem stojí spíše neochota a naschvály ze strany městské společnosti.

"Já jsem soukromý zemědělec. Chtěl jsem na svých pozemcích obdělávat půdu, jenže Lesy města Písku mi na ně neumožnily přístup. Na příjezdové cesty vysázely stromy," podotkl Žák.

Radnice podle něj cesty, které jsou vedeny v katastru jako komunikace, zalesnila a vytvořila si vlastní alternativní, kam ho ovšem nepouští. "Mám tam klíčové pozemky. Ze začátku jsem závodům bránil, ale poté, co se ke mně lesy zachovaly, jak se zachovaly, tak jsem povolil, aby trucky jezdily i po mých pozemcích," vysvětlil Žák.

Terénní vozidla tak podle jeho slov nejezdí po městských pozemcích, ale po soukromých, takže s tím radnice nemůže nic dělat. "V jednom místě možná jezdí po území města, ale jenom proto, že tam je osázená silnice, která patří státu," dodal Žák.