V infocentrech si mohou děti nově koupit třináct druhů plyšových zvířátek,...

V infocentrech si mohou děti nově koupit třináct druhů plyšových zvířátek, která žijí na Šumavě. | foto: Pavel Pechoušek, NP Šumava

Infocentra na Šumavě lákají na novinky. Pro děti mají plyšová zvířatka

  • 5
Informační střediska šumavského národního parku letos vydělala nejvíce peněz ve své historii. Důvod je prostý: navštívilo je nejvíce lidí a v regálech jsou i novinky, které turisty lákají. Pro děti jsou například připravení plyšáci.

Minulý týden do center správa parku navezla lákadlo pro děti: třináct druhů plyšových zvířátek, která žijí na Šumavě. Od rysa, přes vlka, lišku, ježka až po vydru. Ceny, za které je lze pořídit, jsou od 150 do 350 korun.

Výtěžek z jejich prodeje půjde i na nákup potravy pro handicapovaná zvířata, o která se starají ve speciální stanici v Klášterci u Vimperka.

"Každý plyšák je navíc opatřený speciální kartičkou, která dětem říká, jak se jmenuje, kde žije, jaké má stopy a další informace. Spojujeme tak hru s výukou," říká vedoucí oddělení informačních středisek a ekologické výchovy správy parku Petra Střelečková.

Tržby informačních center na Šumavě meziročně vzrostly o čtvrtinu. Například loni v červenci utržila informační střediska 324 tisíc korun, letos přes 428 tisíc.

"Marketingové oddělení si nechalo zpracovat průzkum trhu a potřeb návštěvníků Šumavy. Zároveň se inspirovalo v mnoha informačních střediscích v zahraničí a přichází s novou koncepcí. Ta je ušitá na míru nejfrekventovanějšímu návštěvníkovi, kterým je rodina s dětmi. Naší strategií je mít na pultech zboží, které táhne a potěší," podotýká ředitel šumavského parku Jiří Mánek.

Největší nárůst tržeb mělo "íčko" na Kvildě. Loni a předloni v červenci v něm lidé utratili necelých sto tisíc korun, letos 176 tisíc. Za letošní letní prázdniny také navštívilo infocentra nejvíce lidí v historii - 42 tisíc, kdy v roce předchozím to bylo jen 38 tisíc.