Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Podnik ČSAD Budějovice chce koupit konkurenční firmu Záruba z Vodňan

  • 0
Dopravní podnik ČSAD Autobusy České Budějovice plánuje koupi svého konkurenta autobusové dopravní firmy Záruba M&K z Vodňan na Strakonicku. Podniky už si prý nechtějí navzájem konkurovat. Obě společnosti tvrdí, že po sloučení nepocítí cestující žádnou změnu.

"Jsme ve fázi, kdy ověřujeme, zda sloučení tak, jak jej máme naplánované, je legislativně možné, a prověřujeme vše, abychom dodrželi veškerá zákonná ustanovení. Když se kupuje veřejná doprava, tak je to mnohem složitější, než kdyby se třeba kupovala pekárna," řekl generální ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Vladimír Homola.

Důvodem, proč oba podniky o obchodu uvažují, je, že si už nechtějí v Jihočeském kraji konkurovat. Záruba M&K má 20 autobusů, ve kterých přepraví na linkových, zájezdových i mezinárodních spojích ročně zhruba milion cestujících.

Z Vodňan zajíždí například do Českých Budějovic, Netolic, Lhenic, Chelčic, Písku či Protivína. "Podobně jsme dříve slučovali například dopravu na Novopecku. Nyní nastala doba, kdy si říkáme, že lepší bude fúze, než se připravovat o tržby," dodal Homola.

Lidé, kteří k cestě především do práce či škol využívají vodňanskou dopravu, by neměli po sloučení nic poznat. ČSAD Autobusy slibuje, že zachován zůstane počet linek, jízdní řády a časy autobusů i počet obcí a měst, které dosud autobusy se žluto-červeno-zeleným logem obsluhovaly.

"Byla to i jedna z našich podmínek, aby ČSAD převzalo veškeré naše linky a lidí se nijak akvizice nedotkla. Nyní řešíme převod autobusů a další detaily," řekl ředitel společnosti Záruba M&K Milan Reinisch. Firma podle něj bude chtít obchod uzavřít v letošním roce.

Částku, za kterou ČSAD vodňanskou společnost získá, firmy zatím nezveřejnily.

ČSAD nyní zajišťuje v kraji téměř 33 procent veškeré přepravy. Kdyby ovládla i linky firmy Záruba M&K, polepšila by si o další tři procenta. V kraji nyní funguje 15 dopravců.

"Sloučením dvou dopravních firem nevznikne monopol, protože ČSAD budou mít opravdu jen o tři procenta větší podíl na trhu a stále zhruba třetinový. Samozřejmě i nám záleží na tom, aby v kraji bylo více dopravců, protože pak se nemůže stát, že si výhradní dopravce začne diktovat podmínky," řekl poradce hejtmana pro dopravu Ivan Študlar.