Roman Kresta a Petr Gross s Mitsubishi Lancer EVO IX na startu letošního ročníku Rallye Český Krumlov.

Roman Kresta a Petr Gross s Mitsubishi Lancer EVO IX na startu letošního ročníku Rallye Český Krumlov.

Ředitel Rallye Český Krumlov by zvolil den se soutěží na Lipně

  • 0
Českokrumlovská rallye patří mezi nejoblíbenější soutěže v Česku. Mezi jezdci i odborníky a také diváky. Loni ji mezinárodní automobilová federace (FIA) vyhlásila nejlepší soutěží Evropského poháru. Funkci ředitele soutěže od Stanislava Fošuma přebral bývalý úspěšný jezdec Jindřich Kunc.

Připravit dobrou automobilovou soutěž je asi dost náročné.
Práce je hodně. I když jste přesvědčený, že jste ji odvedl dobře, tak to není zárukou kvalitní rallye. Po každém ročníku si přes prázdniny dáme pauzu a pak už tým lidí, který se o rallye stará, začne pracovat na dalším. Těch jednání, shánění různých povolení a dalších věcí, je opravdu dost.

Formát soutěže zůstává poslední roky stejný. K zásadním změnám asi není důvod.
Přesně tak. Model zachováváme. Letos se nám podařilo navázat spolupráci s obcí Lipno nad Vltavou. A mohu říct, že jsem byl až překvapený, jak se představitelé obce chovali vstřícně. Pro diváky tam jsou připravené různé slevy. S podobným jednáním jsem se zatím nesetkal. V programu soutěže je nová rychlostní zkouška Lipno, na kterou se můžete vyjet podívat i lanovkou.

Pomýšlíte jako ředitel také na zařazení soutěže výš, například do mistrovství Evropy?
Jsem realista. Z mého pohledu budu rád, pokud se nám povede vždy uspořádat kvalitní soutěž, ze které budou všichni odjíždět spokojení. O zařazení do mistrovství Evropy, nebo dokonce do IRC (Intercontinental Rallye Challenge) vůbec nepřemýšlíme. Uvědomujeme si, že to každý z nás dělá pro svou radost po práci. Rallye vzniká v amatérských podmínkách.

Vás se netýká problém s nízkou účastí soutěžících. Proč?
Snažíme se věci řešit v přátelském duchu. Když je nějaký problém, jsme schopni s jezdci hovořit a vyhovět. To bude jedna z příčin. Samozřejmě jako ředitel jsem rád, že si jezdci k nám cestu najdou.

Po Rallye Šumava se hodně mluví o bezpečnosti rychlostních zkoušek. Slovo má i Asociace jezdců. Je letos nějaký problém?
S asociací spolupracujeme od jejího vzniku a zatím se nevyskytl žádný mimořádný zádrhel. Jako bývalý jezdec na trať nahlížím podobným způsobem. V momentě, kdy máme hotové schéma rallye, kde a kudy se pojedou rychlostní zkoušky, pozveme zástupce asociace. Společně konzultujeme nebezpečná místa a hledáme řešení. Spolupráce funguje bez problémů.

Co by si neměl divák nechat ujít na letošním ročníku?
Když pominu sportovní hodnotu závodu, která bude určitě velká, chceme vždy připravit pro diváky něco navíc. Ať už je to rallye legend, nebo letos představení vozu Lancia ECV1, či různé doprovodné akce. Dovedl bych si představit strávit celý 'rallye den' na rychlostní zkoušce Lipno.