Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zažíváme nejlepší časy. Roste návštěvnost i tržby, říká šéfka Géčka

  9:19aktualizováno  9:19
Marie Kurzová vede obchodní centrum Géčko v Českých Budějovicích od jeho otevření v roce 2007. Denně sem přichází nakupovat v průměru více než deset tisíc lidí. Brzy bude centrum ještě větší.

Marie Kurzová je ředitelkou nákupního centra Géčko v Českých Budějovicích. | foto: Marek Podhora, MAFRA

O čtvrtinu víc prodejní plochy nabídne během několika týdnů nákupní centrum Géčko. Několik obchodů se rozšíří a nové přibudou. Rozšíření zajistí přístavba, jejíž kolaudace je naplánovaná na 15. září. Celkem tak Géčko bude mít 12 500 metrů čtverečních obchodů.

Marie Kurzová

Narodila se 3. dubna 1974 v Českých Budějovicích. Absolvovala střední průmyslovou školu a poté ČVUT v Praze, obor ekonomie ve stavebnictví. Po škole nastoupila do rodinné stavební firmy. „Pak jsem se stala výkonnou ředitelkou tenisového areálu v Budějovicích, odkud si mě v roce 2007 přetáhli do Géčka,“ popisuje Kurzová. Je rozvedená, má dvě děti. Jejím velkým koníčkem je volejbal.

Géčko přistavuje poměrně velkou plochu, do toho se staví Igy 2. Znamená to, že potenciál Budějovic není stále vyčerpaný?
Naše rozšiřování má jeden základní důvod a tím je poptávka našich nájemců. Daří se jim a prostory jsou jim už malé. My máme centrum zcela naplněné, takže řešením byla pouze přístavba. Jediný směr, kam jsme se mohli rozšířit, je na stranu sídliště. To už jsou poslední pozemky, které máme. Stavební úpravy zároveň zatraktivní podobu centra, dosud tam byl beton, teď tam budou prosklené obchody.

Neubere vám nové Igy 2 zákazníky?
Myslím že ne. Nám obecně nevadí rozšiřování ostatních obchodních center. My si až tolik nekonkurujeme, máme jinou klientelu. Nejsme fashionmall a naší cílovou skupinou nejsou jen zákazníci žijící v Českých Budějovicích, ale z velké části i zákazníci z širšího okolí Budějovic, kteří sem jezdí do práce nebo na nákupy.
Je to pro ně pohodlnější, nemusí zajíždět do města, mají tu příjemnější parkování. Problém by asi mohl nastat, pokud by tu vzniklo zcela nové obchodní centrum. To se stalo třeba v Liberci, kde Géčko bylo zpočátku velmi úspěšné, ovšem v roce 2008 bylo otevřeno velké nové nákupní centrum a v roce 2009 přibyla ještě další dvě. Ve výsledku se kupní síla roztříštila natolik, že to pocítila všechna centra a všechna musela začít bojovat o svou další existenci. Kdyby se něco podobného stalo v Budějovicích, dojde pravděpodobně ke stejnému výsledku.

Kolik prodejní plochy s přístavbou přibude?
Rozšířili jsme se o čtvrtinu prodejní plochy. Hodně nového prostoru dostane prodejna obuvi CCC. Intersport vystřídá Sportisimo, které bude mít také mnohem více místa. Výrazně se rozšíří i hračkářství, které zde bude nově pod značkou Sparkys, bude mít téměř třikrát větší prodejní plochu.
Mimo běžného sortimentu hraček bude prodej doplněn o oblečení a potřeby pro miminka, na která v původním prostoru nebylo dostatek místa. Přibudou ale i další obchody. Všechny prostory již máme obsazené, vyjma rohové nájemní jednotky celoprosklené do parkoviště.

Nikdo nemá zájem?
Zájemců by bylo hodně, ale my jsme chtěli nějaký fast food, který by doplnil celou koncepci. Bohužel jsme se s žádným nedomluvili. Další možností by byla restaurace. Není to totiž vůbec špatné místo, prostor má samostatný vchod, takže provoz by byl nezávislý na nákupním centru. Je to v těsném sousedství sídliště, takže potenciálních zákazníků je plno.

Mluvíte o koncepci skladby obchodů v centru. Snaží se každé obchodní centrum profilovat jiným směrem, nebo je nějaký základ, který mají všechna stejný?
Každé je trochu jiné. To je důvod, proč vedle sebe v Budějovicích docela dobře prosperujeme. My se profilujeme jako jednoduchá přehledná pasáž, která umožňuje rychlý a pohodlný nákup a snadné parkování. Nelákáme lidi, aby u nás trávili celý den. Na druhou stranu nejsme cílovou skupinou pro teenagery, kteří si v obchodním centru chtějí sednout na lavičku, připojit se na wifi a hrát na mobilu hry. My nejsme zaměřeni na módu, ale spíš na rodiny.

Géčko se otevíralo v roce 2007, v době příznivé ekonomické situace. Souvisí nyní rozšíření s opětovným růstem hospodářství?
Určitě, investor musí cítit, že je na to správný čas. Bez pozitivního výhledu by do toho nešel. Není to jen o přístavbě, my chceme celé centrum posunout trošku do vyšší úrovně. Je to patrné i na obchodních značkách, které mají zájem k nám jít. Například se Sportisimem bychom se na začátku naší existence asi jen těžko domluvili na spolupráci.

Které období bylo za těch osm let provozu Géčka nejlepší?
Nejlepší je to jednoznačně letos. My jsme sice začínali ještě před krizí, ale nějakou dobu trvalo, než si sem lidé našli cestu. Každopádně rok od roku se počet návštěvníků zvyšuje. I v těch hubenějších letech. Poslední dva roky máme trvalý nárůst. Denně sem v průměru přijde přes deset tisíc lidí. Kolem Vánoc pak 28 tisíc. A neroste jen návštěvnost, ale i tržby jednotlivých obchodů.

Co máte jako šéfka obchodního centra na starosti?
Spolu s vedením v Praze vytvářím koncepci centra, komunikuji s nájemci. Je tu pořád co dělat a co řešit. Výhoda je to, že mám stavárnu, protože když se tu mění nájemci, je s tím spojena spousta úprav, a tím pádem i povolení, stanovisek a starostí, ve kterých se díky škole naštěstí orientuji.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mládě lamy krotké se narodilo minulou neděli v Zooparku Na Hrádečku na...
Samečkovi lamy vyberou jméno návštěvníci zooparku. Narodil se před týdnem

Malého samečka lamy krotké mají od minulé neděle v Zooparku Na Hrádečku v Horní Pěně na Jindřichohradecku. Narodil se sedmileté Čoki a má se čile k světu.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Rodiče svěřili čtyři děti skoro neznámému muži, šel se s nimi opít ven

Rodiče, z nichž jeden potřeboval ošetření v nemocnici, svěřili své čtyři nezletilé děti téměř neznámému muži. Měl je pohlídat v jejich bytě. Když se však...  celý článek

(Ilustrační snímek)
E-receptů odbavují lékárny málo. Od 1. ledna budou povinné

Do velké českobudějovické nemocniční lékárny přinesou pacienti za měsíc 16 tisíc receptů. Elektronických je mezi nimi zatím jako šafránu. Od 1. ledna je budou...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.