Ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček pivovaru šéfoval od roku 1991 do roku...

Ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček pivovaru šéfoval od roku 1991 do roku 2016. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Šéf Budvaru: Hokejový klub chtěl 13 milionů, my byli ochotni dát půlku

  • 20
Spor o to, jaké pivo se bude točit v českobudějovické Budvar areně při hokejové extralize, vygradoval až do konfliktu, zda se špičkový tuzemský hokej na jihu Čech v příští sezoně vůbec bude hrát. Ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček k celé kauze promluvil až nyní.

Českobudějovičtí hokejisté hrají v Budvar areně patřící městu, se kterým má smlouvu Budvar, jenž trvá na čepování svého piva při zdejších extraligových zápasech.

Jenže podle smlouvy s marketingovým partnerem nejvyšší soutěže, který je agentura BPA, se mimo jiné klub HC Mountfield zavazuje, že při domácích zápasech bude na stadionu točit Radegast, pivo nového oficiálního partnera extraligy (více čtěte zde).

Budějovický Budvar podle představitelů klubu mohl získat výjimku. musel by však uhradit 13 milionů korun. Ředitel národního podniku Jiří Boček nyní vysvětlil, proč pivovar odmítl hokejovému klubu Mountfield tuto sumu zaplatit.

"Ve smluvních podmínkách BPA s klubem stojí, že klub s námi nesmí podepsat žádnou dohodu o reklamě," upozornil. "Druhá věc je, že se můžeme ze zákazu reklamy vyplatit, když zaplatíme každý rok klubu nejméně 13 milionů korun."

Pivovar si nechal takový návrh investice prověřit. To je dnes možné, hodnota reklamy se dá vyčíslit.

"Nechali jsme si to propočítat a došli jsme k částce 6,5 milionu korun. Vyzvali jsme proto klub, aby nabídku na naši reklamu doplnil, nebo aby se dohodl s BPA na částce 6,5 milionu korun. Ale to se nestalo," popsal Jiří Boček jednání, která vedl pivovar s klubem od začátku letošního roku.

Je pravda, že klub by mu potom v hale umožnil veškerou reklamu a měl by logo Budějovického Budvaru na dresech. Pravda je také, že nejlepší reklamní místa v hale využívá BPA, které klub postoupil veškerá svá práva na marketing.

Radegast může točit na pěti místech a ve VIP

Boček dále rozporoval nepoměr v částkách, které by měl klub obdržet. BPA zaplatí HC Mountfield za postoupení nejatraktivnějších reklamních ploch v hale a marketingová práva klubu ročně osm milionů korun.

Budějovický Budvar by za veškerou reklamu a za to, že bude prodávat své pivo při extralize v Budvar aréně, měl zaplatit nejméně 13 milionů korun ročně. "To je nepoměr," upozornil Boček.

Jak je to s točením piva v hale? BPA má ve smlouvě s klubem, že současný smluvní pivovar extraligy může své pivo točit na pěti místech v hale plus v prostorách VIP. "Proti tomu nic nemáme," ujistil Jiří Boček. Zájem točit pivo v hale má i Budějovický Budvar a zákon mu to umožňuje.

Proč s městem pivovar podepsal loni v říjnu novou smlouvu o točení piva v Budvar aréně? Stará platila 10 let a skončila loni v červenci. "V červnu loňského roku odsouhlasila rada města novou pětiletou smlouvu, kterou jsme loni v říjnu s primátorem Thomou podepsali," upřesnil.

Text současné smlouvy mezi pivovarem a radnicí kopíruje bývalou. Stojí v ní mimo jiné, že by měl HC Mountfield ve vztahu k Českému svazu ledního hokeje a hlavnímu partnerovi extraligy ohledně takových závazků výjimku. Smlouva je veřejně přístupná na internetových stránkách českobudějovické radnice.

Jiří Boček také potvrdil, že je připravený jednat s klubem i radnicí. Naposledy hovořil se zástupcem HC Mountfield Zdeňkem Blažkem 23. května letošního roku.