Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lodí z Budějovic až na Orlík. Chybí už jen splavnit jez v Hněvkovicích

  13:13aktualizováno  13:13
Na jihočeské části Vltavy začala stavba poslední chybějící plavební komory. Po jejím dokončení budou moci plout rekreační a osobní lodě z Českých Budějovic až na vodní nádrž Orlík. Dohromady budou mít k dispozici devadesát osm kilometrů vodní cesty.

Přístaviště v Českých Budějovicích u Dlouhého mostu. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Akce bude stát bezmála 200 milionů korun a hotovo bude v roce 2016. Kromě vybudování plavební komory u jezu Hněvkovice se dostane například i na prohloubení koryta v délce více než tři kilometry směrem od hněvkovické přehrady do Týna nad Vltavou.

„Propojení Českých Budějovic s přehradní nádrží Orlík vodní cestou bylo snem mnoha fandů lodí poté, co definitivně utichla v polovině minulého století tradiční voroplavba. V roce 2006 začaly práce na nové vodní cestě v Českých Budějovicích. Nyní zbývá dokončit posledních pět kilometrů,“ řekl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů.

Už loni se za 200 milionů korun podařilo dokončit přístav v Hluboké nad Vltavou. Zájem o kotvení je podle starosty Hluboké Tomáše Jirsy velký. Ze 74 volných míst už jsou přibližně tři desítky prodané.

U přístaviště je ještě naplánovaná stavba kapitanátu. Jirsa očekává, že po otevření celé plavební cesty se výrazně zvedne zájem o tento druh turistiky a profitovat z toho budou všechny obce a města na trase.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jaroslav Hlach z Plava vzpomíná na povodně před patnácti lety u nového mostu...
Vybavuji si solidaritu lidí, vzpomíná na povodně bývalý starosta Plava

Uplynulo 15 let od týdne hrůzy, který připravily lidem z Plava na Českobudějovicku povodně. Obec se nacházela přímo na ráně přelivu a následnému velkému...  celý článek

Oprava a sanace opěrné zdi a silnice bude podle Správy a údržby silnic...
Opravu silnice v Křemži plánují tři roky. Teď se její část sesunula

Část silnice a opěrné zdi se zřítily v Křemži na Českokrumlovsku. Pro dopravu byla cesta zavřená od půlky května. Složitá oprava zničeného úseku za desítky...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.