Alfa Team: Igor Ollé týmový manažer, Jaroslav Petrlík výrobní inženýr, Tomáš Křiklán zastupující manažer, Ondřej Hůda výrobní technik a Tomáš Hušek výrobní inženýr.

Alfa Team: Igor Ollé týmový manažer, Jaroslav Petrlík výrobní inženýr, Tomáš Křiklán zastupující manažer, Ondřej Hůda výrobní technik a Tomáš Hušek výrobní inženýr. | foto: Kateřina Koželuhová

Studenti z Budějovic sestrojili nejrychlejší model Formule 1

  • 4
Studenti budějovické automobilní průmyslovky mají šanci získat patent na model Formule 1. Pětičlenný Alfa Team se autem probojoval až do finále školní soutěže, které se konalo v rámci brněnského Autosalonu. Na vítězství ale nedosáhli.

"Byli jsme druzí z dvanácti nejlepších týmů z celé republiky, jenže na světový šampionát do Malajsie jede jen vítěz. A to je tým Cyber Express z Hradce Králové," potvrdil student automobilní průmyslovky Igor Ollé, týmový manažer, jehož úkolem je skupinu vést.

Alfa Team se dal dohromady na začátku listopadu a od té doby prakticky až do začátku června si mohla pětice nadšených studentů nechat o volném čase jen zdát.

Kromě konstrukce modelu a shánění sponzorů na financování soutěže se museli všichni zdokonalovat také v angličtině, kterou se v závodním světě F1 komunikuje.

"Formulka je model z balzového dřeva, který se vyrábí na CNC stroji. Mým úkolem bylo navrhnout model v počítačovém programu, a když už měl tvar, podrobil jsem ho analýze ve virtuálním větrném tunelu. Cílem bylo dosáhnout, aby měl co nejmenší aerodynamický odpor a byl co nejrychlejší," popsal student Tomáš Hušek, výrobní inženýr týmu.

Kvůli neobvyklým přítlačným křídlům říkali formuli "rohatá"

Precizní práce se Alfa Teamu vyplatila. Jejich model oděný v nové barvě zelené metalízy, která pochází ze vzorníku závodního vozu Škoda Fabia RS, ujel při brněnském finále dvacetimetrovou dráhu za 1,125 sekundy.

"V národním kole i v celostátním finále jsme měli nejrychlejší formuli. Navíc jí všichni říkali kvůli neobvyklým přítlačným křídlům rohatá formule," podotkl student Ondřej Hůda, který byl výrobním technikem týmu.

Ačkoli tým automobilní průmyslovky finále nevyhrál, usiluje o patent na vlastní přístroj.

"Na návrhu se podílel celý tým. Hlavním strůjcem je ale náš výrobní inženýr Tomáš Hušek, který je pod patentem podepsán a na jehož jméno bude přístroj registrován. Časem bychom ho také rádi nabídli soutěžícím z ostatních zemí světa, celkově by se pak mohla zvednout úroveň konstruovaných modelů," plánuje Ollé.  Zajímavosti o Alfa týmu lze najít na www.alfa-team.eu.