Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tábor se bojí dostavby Temelína, městu hrozí dopravní kolaps

  13:24aktualizováno  13:24
Táborská radnice se bojí, že při dostavbě dalších bloků Jaderné elektrárny Temelín budou všechna auta jezdit přes město. Pomohlo by jedině, kdyby ČEZ a Jihočeský kraj dostavěly za půl miliardy korun další část obchvatu města ve směru od Týna nad Vltavou přes řeku Lužnici.

Temelín | foto: iDNES.cz

Táborská radnice žádá ČEZ a Jihočeský kraj, aby se do stavby pustily co nejdříve. Tvrdí, že jinak doprava v druhém největším jihočeském městě při stavbě zkolabuje.

Obchvat Tábora

Obchvat by měl vést od Týna nad Vltavou a začít u Slap u Tábora. Dopravu by převedl přes Lužnici, ústit má u již stojící kruhové křižovatky u hypermarketu Tesco a dále by pokračoval na dálnici D3, která se teď staví.

Společnost ČEZ připravuje stavby obchvatů měst a obcí v okolí Temelína. Tábor však na tomto seznamu není. 

"V takzvané Bílé knize, tedy na seznamu preferovaných staveb, je náš obchvat až v druhé části, tedy mezi méně potřebnými. V případě stavby v Temelíně by ale veškerá osobní i nákladní doprava mířila na Tábor a dále na dálnici D3," obává se starosta města Jiří Fišer.

Potřebné peníze však kraj nyní nemá. S tím se ale Táborští spokojit nechtějí a radní zaúkolovali starostu, aby o obchvatu s krajskými politiky vyjednával.

"Necháme si také zpracovat vizi, jaké dopravní zatížení může Tábor očekávat. Podle mě bude překračovat povolené normy," argumentuje Fišer.

ČEZ slíbil obcím u Temelína stamiliony

Podle radnice musí stavba začít nejpozději do pěti let, než se začne s budováním dalších dvou bloků v elektrárně.

Přeložka pro zlepšení dopravy v Táboře je potřeba i podle vedoucího odboru dopravy krajského úřadu Jiřího Klásy. Neobává se ale, že by s dostavbou Temelína doprava ve městě výrazněji narostla.

"Automobily budou moci jet od Temelína směrem na Dolní Bukovsko, kde se chystají rekonstrukce silnic, a dále na dálnici D3. Předpokládám, že zvolí tuto nejkratší trasu a na Tábor vůbec nezamíří," míní Klása.

ČEZ slíbil pěti obcím v okolí elektrárny v příštích deseti letech celkem 300 milionů korun. A dále, že postaví čtyřicet kilometrů nových silnic a obchvatů kolem jedenácti obcí.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Každý pohyb stroje je možné kontrolovat z kabiny. Signalizátor informuje, když...
V kabině nového kombajnu je lépe než ve staré fabii, vyzkoušel reportér

Většina obilí na jihu Čech je v polovině srpna už pod střechou. Ještě pár dní se ale sklízet bude. Reportér MF DNES si tak na jednom z posledních nesklizených...  celý článek

Šestašedesátiletá řidička Škody Fabie vjela do protisměru a střetla se s...
U Vodňan se srazilo sedm aut. Na vině je zřejmě mikrospánek řidičky

Řetězová nehoda sedmi aut výrazně zkomplikovala provoz na obchvatu Vodňan na hlavní silnici I/20 z Českých Budějovic do Písku a dále na Prahu. Celé dopoledne...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihočeský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.