Temelín

Temelín | foto: iDNES.cz

Tábor se bojí dostavby Temelína, městu hrozí dopravní kolaps

  • 9
Táborská radnice se bojí, že při dostavbě dalších bloků Jaderné elektrárny Temelín budou všechna auta jezdit přes město. Pomohlo by jedině, kdyby ČEZ a Jihočeský kraj dostavěly za půl miliardy korun další část obchvatu města ve směru od Týna nad Vltavou přes řeku Lužnici.

Táborská radnice žádá ČEZ a Jihočeský kraj, aby se do stavby pustily co nejdříve. Tvrdí, že jinak doprava v druhém největším jihočeském městě při stavbě zkolabuje.

Obchvat Tábora

Obchvat by měl vést od Týna nad Vltavou a začít u Slap u Tábora. Dopravu by převedl přes Lužnici, ústit má u již stojící kruhové křižovatky u hypermarketu Tesco a dále by pokračoval na dálnici D3, která se teď staví.

Společnost ČEZ připravuje stavby obchvatů měst a obcí v okolí Temelína. Tábor však na tomto seznamu není. 

"V takzvané Bílé knize, tedy na seznamu preferovaných staveb, je náš obchvat až v druhé části, tedy mezi méně potřebnými. V případě stavby v Temelíně by ale veškerá osobní i nákladní doprava mířila na Tábor a dále na dálnici D3," obává se starosta města Jiří Fišer.

Potřebné peníze však kraj nyní nemá. S tím se ale Táborští spokojit nechtějí a radní zaúkolovali starostu, aby o obchvatu s krajskými politiky vyjednával.

"Necháme si také zpracovat vizi, jaké dopravní zatížení může Tábor očekávat. Podle mě bude překračovat povolené normy," argumentuje Fišer.

ČEZ slíbil obcím u Temelína stamiliony

Podle radnice musí stavba začít nejpozději do pěti let, než se začne s budováním dalších dvou bloků v elektrárně.

Přeložka pro zlepšení dopravy v Táboře je potřeba i podle vedoucího odboru dopravy krajského úřadu Jiřího Klásy. Neobává se ale, že by s dostavbou Temelína doprava ve městě výrazněji narostla.

"Automobily budou moci jet od Temelína směrem na Dolní Bukovsko, kde se chystají rekonstrukce silnic, a dále na dálnici D3. Předpokládám, že zvolí tuto nejkratší trasu a na Tábor vůbec nezamíří," míní Klása.

ČEZ slíbil pěti obcím v okolí elektrárny v příštích deseti letech celkem 300 milionů korun. A dále, že postaví čtyřicet kilometrů nových silnic a obchvatů kolem jedenácti obcí.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.

Obchvat by měl začít u Slap (červený bod), pak by měl pokračovat přes řeku Lužnici a končil by u kruhového objezdu u Tesca (zelený bod), kde by ústil na dálnici D3.