Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další dva úseky dálnice D3 má stavět Strabag a Eurovia, vyhrály tendr

  14:13aktualizováno  14:13
Nechce se tomu ani věřit, ale v březnu by konečně měla začít stavba dalších dvou úseků dálnice D3. Těch, na nichž se původně mělo pracovat už rok a půl. Těžká technika a dělníci se mají vrhnout na části z Veselí nad Lužnicí do Bošilce a z Borku do Úsilného.

Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je v provozu od léta 2013. | foto: MAFRA

Dohromady to bude přes osm kilometrů dálnice D3 za 1,35 miliardy korun.

Hodnotící komise před několika dny rozhodla o tendrech na oba úseky a ministerstvo dopravy MF DNES nyní potvrdilo, že už jsou podepsané i oficiální protokoly o výsledcích výběrového řízení.

Kolik budou stavby stát?

Veselí nad Lužnicí - Bošilec
634,724 mil. Kč bez DPH

Borek - Úsilné
717,578 mil. Kč bez DPH

„Vítězem veřejné zakázky pro část Veselí nad Lužnicí - Bošilec je sdružení Strabag a Eurovia,“ upřesnil Martin Novák, mluvčí ministerstva s tím, že Strabag je vedoucím sdružení. Podobné je to i pro dálnici z Borku do Úsilného severně od Českých Budějovic. Zde zvítězila stejná dvojice, kterou ovšem tentokrát povede Eurovia.

„Komise posuzovala nabídky celkem devíti sdružení,“ pokračoval Novák.

Samotnou stavbu už v tuto chvíli může zdržet asi jen jediná věc, kterou je odvolání některého z ostatních účastníků. Mohou podat námitky do 15 dnů od doručení rozhodnutí, termín vyprší v obou případech v první polovině února.

Do doby podpisu smluv se zástupci obou úspěšných společností nebudou k podrobnostem vyjadřovat, sdělili to jejich mluvčí. V případě, že se nikdo neodvolá, firmy podepíšou smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) ještě v únoru.

„Stavět by se mohlo, jakmile to dovolí klimatické podmínky, pravděpodobně během března,“ doplnil Novák.

A kdy se pak po novém svezou řidiči? Podle dostupných harmonogramů ŘSD by to u Bošilce mělo být na jaře roku 2017, u Borku až o rok později. Někteří jsou však opatrní.

Fotogalerie

„Dokud se nezačne stavět, tak tomu neuvěřím. Problémů už bylo tolik. Třeba to zase někdo zablokuje,“ reagoval řidič David Kučera z Českých Budějovic. Jeho obavy jsou oprávněné, zahájení prací o rok a půl zdrželo právě odvolání proti původním výsledkům výběrového řízení.

Poražené společnosti tehdy napadly příliš nízkou nabídkovou cenu firmy Skanska. Antimonopolní úřad pak výsledky zrušil a hodnotící komise musela rozhodovat znovu, což se táhlo dlouhé měsíce až do začátku letošního roku.

Každopádně není vyloučeno, že se letos začne stavět ještě jeden úsek. Ředitelství silnic a dálnic totiž ještě před koncem loňského roku vypsalo soutěž na stavbu osmikilometrového úseku dálnice D3 z Bošilce do Ševětína.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volby
Jihočeši budou v říjnových volbách vybírat z rekordních 25 stran a hnutí

Voliči i politici mají před sebou horký podzim. O křesla v Poslanecké sněmovně se hodlá v kraji utkat 25 politických stran a hnutí. V předchozích sněmovních...  celý článek

„Věda není žádná věda“, Techmania Science Center
Budějovice představily velkolepý plán. Postaví vědecké centrum

Na výstavišti v Českých Budějovicích by mohlo vyrůst vědecké centrum za stovky milionů korun. Do města může přilákat desetitisíce návštěvníků. Do akce se...  celý článek

(Ilustrační snímek)
E-receptů odbavují lékárny málo. Od 1. ledna budou povinné

Do velké českobudějovické nemocniční lékárny přinesou pacienti za měsíc 16 tisíc receptů. Elektronických je mezi nimi zatím jako šafránu. Od 1. ledna je budou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.