Původní lávku mezi Budvar arénou a sportovní halou nechalo město loni v červnu zavřít. Stavební odborníci na ní totiž našli prorezivělá místa a tvrdili, že by nosná konstrukce nemusela zátěž vydržet. Více než půl roku je tak vstup na lávku zakázán (více o uzavření lávky čtěte zde) .
Lidé, kteří přijedou například na hokej a zaparkují auta u sportovní haly, musí do Budvar arény oklikou. Chodí přes most u fotbalového stadionu SK České Budějovice nebo přes Sokolský ostrov. Zavřená lávka tak dělá v těchto dnech radost jen bezdomovcům, kteří se u blízkého parovodu vyhřívají.
"Loni v březnu se konalo výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace. V současné době už je na lávku platné stavební povolení," uvedl náměstek českobudějovického primátora Kamil Calta z ČSSD s tím, že 35,5 milionu korun je už vyčleněno v městském rozpočtu. Se stavbou by se mělo začít ještě letos.
"Lávka bude kompletně nová. Lidé se mohou těšit na širší přemostění řeky Vltavy pro pěší i cyklisty," sdělila mluvčí magistrátu Jitka Welzlová.
Na stavbu přidá peníze i českobudějovická teplárna
Pro srovnání: lávka v ulici E. Pittera stála 22 milionů korun, lávka U Vodárny 21,6 milionu korun. Modrý most u Polikliniky Jih vyšel na téměř 53 milionů.
"35,5 milionu za lávku u zimního stadionu je opravdu hodně vysoká částka, na druhou stranu, nechali jsme si udělat dva audity na projekt a levněji postavit nejde. A to právě proto, že součástí lávky je i technologická lávka pro teplárnu," vysvětlila náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová z Hnutí Občané pro Budějovice a dodala, že se město bude ucházet o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Na stavbě se bude finančně podílet také českobudějovická teplárna. "Uhradí dvacet procent za lávku a dále zaplatí skutečnou cenu za rozvodná zařízení umístěná na lávce zespodu. Ještě během ledna vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele," objasnil Calta.
Přesný termín dokončení rekonstrukce si zatím nikdo netroufá odhadnout, ale předpoklad je ještě letošní rok.