Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V okolí Milevska budou jezdit autobusy na objednávku, říkají jim radiobusy

  16:34aktualizováno  16:34
Lidi cestující vlaky a autobusy v okolí Milevska na Písecku čeká od 12. června dopravní novinka. Místo současných velkých autobusů pro ně začnou jezdit minibusy a mikrobusy na zavolání – takzvané radiobusy. Na zkoušku začnou jezdit od června do konce roku.

Cestující na Milevsku budou vozit minibusy na objednávku. Ilustrační foto. | foto: www.galerie-autobusu.cz

Jihočeský kraj chystá kompletní změnu dopravy v kraji a právě v Milevsku a okolí tento nový systém radiobusů odzkouší. Zároveň jde o celorepublikovou premiéru vůbec.

Kraj ročně doplácí na ztrátový provoz vlaků a autobusů 952 milionů korun. Mnoho spojů ale jezdí prázdných – třeba ve večerních vlacích z Tábora do Milevska a Písku je v průměru do pěti cestujících.

"Jsme přesyceni sítí železnic, která už neplní svoji funkci a je drahá. Každý ujetý kilometr vlaku stojí 110 až 120 korun, proti tomu kilometr autobusu dotujeme 25 korunami. Zjednodušeně řečeno, buď pojede jeden vlak jako dosud, nebo pět autobusů," řekl vicehejtman Martin Kuba ve středu v Milevsku při setkání se starosty obcí, kterých se novinka bude týkat.

Kraj slibuje, že peněz na dopravu bude ze svého rozpočtu dávat stále stejně, ale třináct jihočeských dopravců odjede více kilometrů. Místo aby platil velké autobusy s vysokou spotřebou, tak chce zavést menší úspornější minibusy a mikrobusy na zavolanou.

Radiobusy budou jezdit od června do konce roku

Budou mít stanovený jízdní řád, ale vyjedou, pouze pokud si je někdo z vesnice telefonicky zavolá nebo objedná dopředu i třeba u šoféra jiné linky.

"Radiobusy vyzkoušíme od června do konce roku, pak jejich využití vyhodnotíme a rozhodneme, zda mají smysl. Budou prostě napsány na předem jasně daný čas v jízdním řádu, ale pojedou, pouze když si je někdo objedná," vysvětlil jednatel společnosti Jikord - Jihočeský koordinátor dopravy Zdeněk Žemlička, který je poradcem hejtmana pro dopravu.

Na tom, že jsou změny potřebné, se shodují i dopravci. Rok od roku totiž ubývá cestujících.

"Je to pud sebezáchovy. Vždy bude existovat páteřní linka a k ní mikrobusy, které lidi svezou z menších obcí, kam zajížděly velké a na provoz drahé autobusy. Když změny v dopravě neuděláme, tak budeme za chvíli škrtat spoje a linky jako v roce 1998," apeluje generální ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Vladimír Homola.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dělníci dokončují okružní křižovatku na křížení Husovy třídy a Strakonické...
Řidiči ve čtvrtek v Budějovicích projedou po nové kruhové křižovatce

Ve čtvrtek, kdy v Českých Budějovicích začne agrosalon Země živitelka, se pro řidiče otevře nový kruhový objezd na křížení Husovy třídy a Strakonické ulice....  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihočeský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Rybník v  Novém Veselí na Vysočině se probouzí do pravděpodobně nejteplejšího...
Rybářství Třeboň u soudu obhajuje chyby v privatizaci. Už podruhé

Chybami při privatizaci akciovky Rybářství Třeboň se letos už podruhé zabývá českobudějovický krajský soud. V obou případech se na nesrovnalosti přišlo v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.