Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zrušte vodicí pás pro nevidomé, žádají lidé. Vadí jim hluk z přechodu

  14:26aktualizováno  14:26
Speciální vystouplé linky uprostřed nového přechodu pro chodce usnadňují zrakově postiženým překonání rušné silnice mezi Včelnou a Budějovicemi. Část místních obyvatel však žádá odstranění výstupků, protože průjezd aut přes ně je hlavně v noci ruší.

Přechod pro chodce s vodicím pásem pro nevidomé je součástí nové zastávky MHD Včelná - Pod Tratí. | foto: Lukáš Marek, MF DNES

Do hodně neobvyklého sporu s radnicí se pustila část obyvatel Boršova nad Vltavou. Dopisem už oslovili starostu a místostarostu.

Přechod, který čeká kolaudace, je několik metrů pod železničním přejezdem pod Včelnou u Budějovic, kde už však zástavba spadá pod katastr Boršova. Starosta obce Jan Zeman naopak pás obhajuje a jeho odstranění si nepřeje.

„Dnešní doba je taková, že se naopak snažíme usnadnit cesty lidem, kteří jsou jakkoli omezení v pohybu. Je to i trend dělat podobné úpravy,“ reagoval Zeman.

Upozornil, že nový přechod je součástí stavby nové zastávky MHD Včelná - Pod Tratí a chodníků. Samotný pás podle něj stál 24 tisíc korun a věří, že celou stavbu úředníci zkolaudují.

To se pravděpodobně stane, protože podle Jaroslava Mráze, šéfa odboru dopravy Magistrátu města České Budějovice, stavba splňuje normy a má veškerá povolení.

„Chápu stížnosti místních, byli jsme na místě a je to pro ně nový a nepříjemný hluk, ale přechod včetně zastávek je v pořádku a připravil ho autorizovaný projektant,“ potvrdil Mráz.

Stěžovatelé upozorňují, že v lokalitě žádní nevidomí nežijí

Právě hluk je pro osm lidí podepsaných pod zmíněným dopisem nesnesitelný zejména v době nočního klidu, kdy se zvuk rozléhá a obtěžuje. Tento stav považují za diskriminační, protože na mnoha jiných přechodech podobné umělé lišty nejsou. A to dokonce ani u některých zdravotnických zařízení, zdůrazňují někteří obyvatelé z ulice Na Výsluní.

Kromě toho, že je obtěžuje nadměrný hluk, upozorňují i na to, že v lokalitě nežijí žádní nevidomí. Takový argument však podle starosty Zemana, ale třeba i Jana Steringy, ředitele českobudějovického sdružení Tyflokabinet, které pomáhá zrakově postiženým, není správný.

„Každé podobné opatření je vždy pomocníkem. Navíc nikdo nemůže říct, že za měsíc se do lokality nějaký nevidomý člověk nepřestěhuje. Nebo tam může jen na návštěvu, výlet, cokoli,“ reagoval Steringa.

Vodicí pás přechodu podle něj není všespasitelný, ale určitě pomáhá. Ví, že na mnoha místech chybí, což by však naopak mělo spíše fungovat jako upozornění, aby postupně podobné pásy přibývaly i jinde.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Šestašedesátiletá řidička Škody Fabie vjela do protisměru a střetla se s...
U Vodňan se srazilo sedm aut. Na vině je zřejmě mikrospánek řidičky

Řetězová nehoda sedmi aut výrazně zkomplikovala provoz na obchvatu Vodňan na hlavní silnici I/20 z Českých Budějovic do Písku a dále na Prahu. Celé dopoledne...  celý článek

Každý pohyb stroje je možné kontrolovat z kabiny. Signalizátor informuje, když...
V kabině nového kombajnu je lépe než ve staré fabii, vyzkoušel reportér

Většina obilí na jihu Čech je v polovině srpna už pod střechou. Ještě pár dní se ale sklízet bude. Reportér MF DNES si tak na jednom z posledních nesklizených...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.