Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D3 bude o osm kilometrů delší. Začala stavba dvou úseků

  13:43aktualizováno  15:12
Přes pět kilometrů u Veselí nad Lužnicí a další více než tři kilometry u Českých Budějovic. V Jihočeském kraji v úterý po 13. hodině slavnostně zahájili stavbu dalších dvou úseků dálnice D3. Po nových částech se řidiči svezou v roce 2017, na obou místech práce potrvají přes dva roky.

Poklepání na základní kameny dvou úseků D3 na jihu Čech. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Slavnostního zahájení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka, který si posteskl nad stavem dálniční sítě v České republiky. „Nejsme dálnicí napojeni na Rakousko, ale i naše další sousedy. Z tohoto pohledu to vypadá, že 25 let po pádu železné opony, tato opona nezmizela,“ upozornil.

D3 je podle jeho slov strategickou prioritou české vlády a hodlá ji v době svého mandátu posunout co nejdále. „Doufám, že letos budeme moci zahájit ještě stavbu dalších dvou úseků směrem k Českým Budějovicícm,“ doplnil premiér.

Fotogalerie

Oba úseky postaví za necelých 1,4 miliardy korun sdružení firem Eurovia a Strabag, přičemž z Veselí do Bošilce bude vedoucím sdružení Strabag a z Borku do Úsilného u Českých Budějovic naopak Eurovia.

Stavba dalších částí dálnice D3 začíná téměř dva roky po zprovoznění zatím nejnovějšího úseku z Tábora do Veselí nad Lužnicí.

„Práce na úseku Borek - Úsilné potrvají dva a půl roku,“ sdělil za Eurovii Marek Roll. Podobně, možná dokonce o několik měsíců méně, by měla trvat stavba části z Veselí do Bošilce. Tam se pět nových kilometrů po dokončení napojí na zprovozněné části dálnice z Mezna přes Tábor po Veselí.

Z D3 to navíc nemusí být jediná dobrá zpráva. Ještě letos by mohla být zahájena stavba dalších několika kilometrů. „Do konce dubna by mělo být jasné, jak dopadlo výběrové řízení na úsek Bošilec - Ševětín. Zájemci odevzdávají nabídky,“ upozornil před několika dny senátor Pavel Eybert, předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4.

Ještě na jaře chce Ředitelství silnic a dálnic vypsat tendr také na část Ševětín - Borek. Podle Eyberta se může teoreticky i zde začít pracovat ještě letos. Bylo by to celkem dalších 19 kilometrů. Soutěž by však musela být bez průtahů, například z důvodu odvolání poražených firem. Právě spory kolem výběrových řízení zdržely stavby u Borku a Veselí o více než rok a půl.

Celá dálnice D3 má měřit přibližně 171 kilometrů, z toho 25 kilometrů vede po rychlostní silnici R3 mezi hranicemi s Rakouskem a Třebonínem poblíž Českých Budějovic. V provozu je prozatím 42 kilometrů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podolský most byl v roce 1942 postaven vedle staršího řetězového mostu, který...
Orlík zatopil více než pět stovek budov. Z kostelíku je hit potápěčů

Byla to malebná vesnice na břehu Vltavy. Právě tady fungoval přívoz na důležité cestě mezi Pískem a Táborem. Dnes obec Podolsko, která stávala pod Podolským...  celý článek

Volby
Jihočeši budou v říjnových volbách vybírat z rekordních 25 stran a hnutí

Voliči i politici mají před sebou horký podzim. O křesla v Poslanecké sněmovně se hodlá v kraji utkat 25 politických stran a hnutí. V předchozích sněmovních...  celý článek

Radek Domín pracoval deset let v české pobočce společnosti Skype.
Na vysokou nešel. Nastoupil jako jeden z prvních do české pobočky Skypu

Rodák z Českých Budějovic Radek Domín začal pracovat už při studiu na střední škole. Tu vysokou pak rovnou vynechal. Prosadil se totiž v americké společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.