Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zpevnění skály na rušné silnici z Krumlova do Budějovic nabírá zpoždění

  12:01aktualizováno  12:01
Zpevnění skály v ulici Pod Kamenem v Českém Krumlově mělo být hotové už na konci loňského roku, ale práce za zhruba sto milionů korun nabírají zpoždění. Důvodem jsou spory mezi vedením města Český Krumlov a Ředitelstvím silnic a dálnic.

Technici masiv nad rušnou silnicí z Českého Krumlova do Českých Budějovic prozkoumávali loni v listopadu. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Část pozemků na skále, kterých se připravované zpevnění týká, totiž patří soukromým majitelům. Město se s nimi už dříve dohodlo, že je odkoupí za symbolickou korunu. Jenže až po ukončení všech úprav.

Pokud ale nebudou pozemky patřit městu, pracovat se na nich nemůže. "Je to podmínka Státního fondu dopravní infrastruktury. Už i to, že dáváme peníze do městského majetku, není úplně běžné," upozornil šéf budějovického Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl.

Nové vedení radnice je ochotno udělat kompromis. Pozemky vykoupí už nyní, ale zdráhá se zabezpečovací sítě a další zařízení po dokončení úprav skály převzít.

"To by pro město znamenalo, že bychom museli platit veškerou údržbu. Přesnou sumu zatím neznáme," řekl krumlovský starosta Dalibor Carda.

Obavy radnice jsou prý zbytečné

Podle Zdeňka Pejši, předsedy představenstva společnosti EDS Holding, která stavbu zajišťuje, jsou ale obavy radnice zbytečné.

"Skála by měla být po tomto zásahu 50 až 80 let bezproblémová. Drobná údržba si může v průměru vyžádat okolo 20 tisíc korun ročně," konstatoval.

Město nyní s Ředitelství silnic a dálnic jedná, jak problém vyřešit. Pešl ale místo k ústupkům prakticky nevidí.

"Bylo jasně řečeno, za jakých podmínek se úpravy skály udělají. Pokud město provozovat zařízení nechce, je dokonce možné, že se v pracích pokračovat nebude. Nechci ale předbíhat a doufám, že k tomu nedojde," sdělil.

EDS Holding odhaduje, že na skálu by se potřebovala vrátit ještě na tři až čtyři měsíce. Zatím je masiv nad rušnou silnicí I. třídy, která spojuje Krumlov s Budějovicemi a Lipenskem, zabezpečený provizorními sítěmi a betonovou bariérou. Projíždějícím řidičům ani chodcům tedy žádné nebezpečí nehrozí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průmyslová zóna v Písku.
Písek prodá další část své průmyslové zóny za 30 milionů korun

Město Písek prodá společnosti s.n.o.p. pozemky o celkové výměře přes deset hektarů. Firma tak může dál plánovat rozšíření výroby v tamní průmyslové zóně....  celý článek

Podolský most byl v roce 1942 postaven vedle staršího řetězového mostu, který...
Orlík zatopil více než pět stovek budov. Z kostelíku je hit potápěčů

Byla to malebná vesnice na břehu Vltavy. Právě tady fungoval přívoz na důležité cestě mezi Pískem a Táborem. Dnes obec Podolsko, která stávala pod Podolským...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihočeský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.