Hlavním tahem Lišovem směrem z Českých Budějovic na Třeboň projede denně až 13...

Hlavním tahem Lišovem směrem z Českých Budějovic na Třeboň projede denně až 13 tisíc aut denně. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Nová silnice v Lišově je zvlněná. Cestou do Třeboně budou další kolony

  • 6
Na novém úseku silnice v Lišově ještě nestihli udělat vodorovné značení a už na ní hlásí poškození. Je zvlněná. Na jaře ji tak znovu čeká oprava. Hlavním tahem z Českých Budějovic do Třeboně přitom projede až 13 tisíc aut denně.

Rekonstrukci ulice 5. května v Lišově na Českobudějovicku provázejí velké problémy. MF DNES zjistila, že má hotová vozovka hrubé nedostatky. Je zvlněná.

Informaci potvrdil Jan Kudrle, pověřený řízením českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic. „Máme tam problém, není to rovné. Nejdříve budeme o komplikacích jednat se zhotovitelem,“ komentoval stručně.

Nerovností už si všimli i místní obyvatelé. „Je znát, že je silnice zvlněná. Dobré je, že alespoň zmizely kanály z prostředku vozovky,“ potvrdil Roman Kratochvíl z Lišova.

Jenže ani usazení vodovodních a kanalizačních krytů není zdaleka ideální. Na nedostatky už proto ŘSD upozornilo také vedení Lišova.

„Na celé akci se finančně podílíme právě na výměně kanalizačních znaků, obecně poklopů. S kvalitou prací nejsme spokojeni. Jsou dost utopené pod úrovní vozovky, takže to při přejíždění dělá hluk,“ vysvětlil starosta Lišova Jiří Švec.

Kvalita je tristní, říká starosta

Zvlnění je podle něj dobře viditelné, obzvlášť po setmění, když na silnici svítí světla projíždějících aut.

„Je to na odborném posouzení, ale podle všeho udělal chybu finišer, který špatně položil asfaltovou vrstvu,“ domnívá se Švec. Kvalita je podle něj tristní a takovou stavbu nelze převzít.

Teď bude na ŘSD, aby se na nápravě dohodlo se stavební firmou Robstav, která má rekonstrukci na starosti. MF DNES oslovila i zmíněnou společnost, její zástupce však na dotaz nereagoval. Ředitelství bude požadovat, aby bylo vše uvedeno do řádného stavu, aniž by bylo nutné navyšovat rozpočet.

Podle informací, které MF DNES získala, byli už na místě i zaměstnanci ŘSD a zápis z kontrolního dne potvrzuje stížnosti, které uvedlo město.

Povrch vozovky bude muset také splnit takzvané hutnící zkoušky. Ty mají potvrdit, jestli je nový asfalt dostatečně pevný a odolný. Frézování se však na jaře již opravená část silnice s velkou pravděpodobností nevyhne.

Nejsou to první komplikace, které rušnou komunikaci, jež byla dlouhodobě v katastrofálním stavu, potkaly. Denně po ní projede až 13 tisíc vozidel.

Oprava úseku dlouhého 2,3 kilometru za zhruba 16 milionů korun měla být původně hotová už letos. Jenže průtahy s výběrovým řízením vše zpozdily, místo v létě se začalo až na podzim.

Práce tak firma přeruší přibližně v polovině a kvůli zimě bude pokračovat na jaře. ŘSD má obavy z blížících se mrazů a sněhu. Pak by nebylo možné pokládat nový asfaltový povrch, přičemž město by zbytečně zůstávalo částečně neprůjezdné.

Připravený je nový scénář. Lišov bude po celou zimu normálně průjezdný v obou směrech.

„Až se trvale oteplí, začnou práce zhruba od městského úřadu směrem ke Štěpánovicím,“ nastínil před časem další postup Jan Kudrle. Úplně nejlepším řešením by byla stavba obchvatu Lišova a Štěpánovic, o kterém se mluví už 30 let. Jenže silnici dlouhou přibližně 9,5 kilometru nezačnou stavět pravděpodobně dříve než za šest let.