Slavnostního zahájení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka, který si posteskl nad stavem dálniční sítě v České republiky. „Nejsme dálnicí napojeni na Rakousko, ale i naše další sousedy. Z tohoto pohledu to vypadá, že 25 let po pádu železné opony, tato opona nezmizela,“ upozornil.
D3 je podle jeho slov strategickou prioritou české vlády a hodlá ji v době svého mandátu posunout co nejdále. „Doufám, že letos budeme moci zahájit ještě stavbu dalších dvou úseků směrem k Českým Budějovicícm,“ doplnil premiér.
Oba úseky postaví za necelých 1,4 miliardy korun sdružení firem Eurovia a Strabag, přičemž z Veselí do Bošilce bude vedoucím sdružení Strabag a z Borku do Úsilného u Českých Budějovic naopak Eurovia.
Stavba dalších částí dálnice D3 začíná téměř dva roky po zprovoznění zatím nejnovějšího úseku z Tábora do Veselí nad Lužnicí.
„Práce na úseku Borek - Úsilné potrvají dva a půl roku,“ sdělil za Eurovii Marek Roll. Podobně, možná dokonce o několik měsíců méně, by měla trvat stavba části z Veselí do Bošilce. Tam se pět nových kilometrů po dokončení napojí na zprovozněné části dálnice z Mezna přes Tábor po Veselí.
Z D3 to navíc nemusí být jediná dobrá zpráva. Ještě letos by mohla být zahájena stavba dalších několika kilometrů. „Do konce dubna by mělo být jasné, jak dopadlo výběrové řízení na úsek Bošilec - Ševětín. Zájemci odevzdávají nabídky,“ upozornil před několika dny senátor Pavel Eybert, předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4.
Ještě na jaře chce Ředitelství silnic a dálnic vypsat tendr také na část Ševětín - Borek. Podle Eyberta se může teoreticky i zde začít pracovat ještě letos. Bylo by to celkem dalších 19 kilometrů. Soutěž by však musela být bez průtahů, například z důvodu odvolání poražených firem. Právě spory kolem výběrových řízení zdržely stavby u Borku a Veselí o více než rok a půl.
Celá dálnice D3 má měřit přibližně 171 kilometrů, z toho 25 kilometrů vede po rychlostní silnici R3 mezi hranicemi s Rakouskem a Třebonínem poblíž Českých Budějovic. V provozu je prozatím 42 kilometrů.