Odhadovaná cena stavby úseku mezi Ševětínem a Borkem je 1,4 miliardy korun. Nabídky, které ŘSD obdrželo, se pohybují v rozmezí od 933 milionů do 1,1 miliardy korun.
„Hodnotící komise, kterou jmenuje vláda, nyní nabídky zhodnotí a vydá doporučující stanovisko,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Začátek termínu sledované stavby však mohou pozdržet průtahy kolem posudku vlivu na životní prostředí (EIA), jenž podle úpravy zákona v souladu s evropskými směrnicemi přestal platit. Bez platné EIA nelze stavby zahájit.
Ředitelství silnic a dálnic už sestavilo seznam dopravních akcí, které mají proces EIA podle starého zákona z roku 1992. Je jich dohromady 64 v odhadované ceně 170 miliard korun (více čtěte zde).
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví téměř tři desítky let. Zatím je v provozu pouze 40 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku.
Ministr dopravy Dan Ťok v září uvedl, že zprůjezdnění celé D3 je naplánované do roku 2025. Na podzim začala výstavba úseku mezi Ševětínem a Bošilcem, letos v březnu zahájily práce na úseku Borek - Úsilné a Bošilec - Veselí nad Lužnicí.