Hejtmanství vše vysoutěžilo za zhruba 7,4 miliardy korun. Z toho uhradí pět miliard, zbylé 2,4 miliardy korun pak dopravci obdrží z tržeb od cestujících.
„Nesoutěžili jsme pouze nabídkovou cenu za kilometry, ale zároveň i nejlepší dopravní řešení,“ upozornil náměstek hejtmana pro finance Tomáš Hajdušek.
Od června 2022 budou v sedmi jihočeských okresech zajišťovat provoz tři autobusové společnosti. Na Českobudějovicku to bude GW Bus. Na Českokrumlovsku, Jindřichohradecku, Písecku, Prachaticku a Strakonicku ČSAD Autobusy České Budějovice a na Táborsku BusLine. První dva jsou tradičními dopravci v regionu, třetí tu je prakticky nováčkem.
Celkem ročně najedou 20,9 milionu kilometrů. Z toho třeba na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu či na na Táborsku 3,1 milionu kilometrů.
Jihočeský kraj může zároveň požadovat změnu výkonů dopravců v rozsahu plus 30 až mínus 20 procent oproti nasmlouvaným kilometrům.
Do výběrového řízení na zajištění veřejné linkové osobní dopravy na jihu Čech, které bylo rozdělené na sedm oblastí, dorazilo celkem 32 nabídek od osmi uchazečů.