Volkswagen e-Golf | foto: Milan Jiroušpro iDNES.cz

Jak odpůrce elektroaut přišel na chuť jízdě na baterky. Peníze rozhodly

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Proč jsem se rozhodl pro elektroauto a proč zrovna pro model, kterým už rok a půl jezdím? Jak jsem vybíral a co bylo rozhodující? Čtěte zápisky motoristy, který ještě nedávno tvrdil, že mu elektromobil nesmí do domu. Dnes na něj nedá dopustit.

Nikdy jsem o plně elektrickém autě nechtěl ani slyšet, dokonce i hybrid pro mě bylo sprosté slovo – nakonec, kdo by se s tou baterkou tahal, když máme moderní a velice úsporné turbodiesely. A to nemluvím o počtu čerpacích stanic, respektive stojanů, v porovnání se „sem tam nějakou nabíječkou“, u které navíc kolikrát už někdo stojí.

Nepohnulo se mnou, ani když moji dva známí začali jezdit elektromobilem. Nakonec jeden ho má z práce, kde si zdarma dobíjí, tak to se snad ani nepočítá.

Druhý má ovšem v rodině hned dva – jeden pro sebe a druhý pro manželku. Nové kupoval BMW i3 a o něco později ojetý Volkswagen e-Golf. Měl jsem možnost vyzkoušet jízdu mnoha elektromobily, ale pořád chyběl nějaký skutečný impulz k pořízení něčeho takového.

Samotná cesta přes Svitavy a Pardubice byla nakonec úplně pohodová, i když bylo třeba nabíjení přeplánovat. Tehdy měl ještě poslední dny Lidl nabíjení zadarmo, jenže tam místo zabíralo nové milionové Audi e-tron.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil