Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Vlakové nádraží je ostudou Budějovic. Dráhy čekají, že se ho zbaví

  6:00aktualizováno  6:00
Padající omítka, voda zatékající do stropů a zdiva, shnilé rámy oken. Budova vlakového nádraží v Českých Budějovicích se před očima tisíců cestujících dostává do stále horšího stavu. Její rekonstrukci přitom různí politici i šéfové ČD slibovali už mnohokrát. Dodnes se však skoro nic nezměnilo.

Objekt ostře kontrastuje s nástupištěm, které je zmodernizované a bezbariérové. Naopak novorenesanční hlavní budova, stará skoro 110 let, musí dál čekat. Budějovice tak mají při porovnání krajských měst v republice hlavní nádraží v nejhorším stavu. Letos totiž začala i přestavba zchátralého hlavního nádraží v Karlových Varech.

„Loni jsme pro českobudějovickou výpravní budovu a přilehlé objekty nechali zrekonstruovat výměníkovou stanici. Průběžně zajišťujeme neodkladné práce, například zabezpečení opadávající fasády v nejnutnějším rozsahu, instalace sítí proti holubům,“ zmínila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. Letos pak třeba dráhy vymalovaly příjezdovou halu.

Fotogalerie

Do velké opravy už se však zřejmě nepustí. A na objektu je to znát. „Když jsem sem před dvěma lety nastoupila, byl to takový malý flek, dnes má několik metrů,“ upozornila na poškozený strop nádražní restaurace tamní servírka. Střecha je na tom hodně špatně, protože do stropů a zdiva zatéká hned na několika místech, žalostný je také stav fasády, ale i třeba vstupních dveří a oken.

České dráhy čekají, že se budova v Budějovicích, ale i další objekty po republice časem dostanou do majetku Správy železniční dopravní cesty, která by mohla na následnou rekonstrukci získat dotaci. „Pokračuje příprava pro uskutečnění transakce. Nechali jsme vypracovat aktualizovaný odhad tržní hodnoty části budov železniční stanice nezávislým znalcem,“ sdělila Pistoriusová.

Na převodu se však také musí dohodnout ministerstvo dopravy s Evropskou komisí. „Jakmile tato jednání skončí a vláda transakci i zajištění financování schválí, budou o prodeji části budov rozhodovat orgány akciové společnosti Českých drah, tedy představenstvo, dozorčí rada a valná hromada,“ nastínila mluvčí další postup.

Kdy by se mohlo na samotný prodej dostat, zatím není zřejmé, což je pro budějovické nádraží špatná zpráva. Samotná oprava bude stát desítky, spíše až několik set milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stanislav Pilát z Tálína na Písecku si doma čistí krev pětkrát týdně. Mobilní...
Jsem sám sobě sestřičkou, říká první jihočeský pacient s domácí dialýzou

Podnikatele Stanislava Piláta z Tálína zradily ledviny loni v lednu. Rok a půl dojížděl na hemodialýzu do písecké nemocnice, ale od letošního července už si...  celý článek

Zámek Hluboká otevřel novou prohlídkovou trasu Hostinské pokoje. Návštěvníci...
Hluboká otevřela novou trasu. Na zámek letos přišlo už přes 260 tisíc lidí

Druhé pato nabízí návštěvníkům pohled do hostinských pokojů, kde Schwarzenbergové ubytovávali své významné návštěvy. Lidé zde poznají atmosféru 19. a počátku...  celý článek

Místo střetu auta s chodcem v Sezimově Ústí (22. října 2017).
Po střetu s autem na Táborsku je muž těžce zraněný, v uších měl sluchátka

Vážná nehoda se stala v noci na neděli v Sezimově Ústí na Táborsku. Sedmadvacetiletého chodce v tmavém oděvu tam na hlavním tahu srazil řidič fiatu. Mladík šel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.