"Nechceme shodit projekt Šumavské elektrické dráhy jako takový. Chceme, aby jeho část u Černé v Pošumaví vedla jinudy, než přes chaty, hotel Racek, kempy a nové chatičky," uvedla starostka Irena Pekárková. Patnáctého května bude jednat s krajskými zastupiteli a ráda by je argumenty získala na svou stranu.
Starostka chce dosáhnout toho, aby byl u obce zrušen dvě stě metrový široký ochranný koridor pro trať, kde platí stavební uzávěra. "Je potřeba zpracovat studii nového vedení trati. To ale může trvat i rok," poznamenala Pekárková.
Odpůrci současného vedení trati jsou přesvědčeni, že zásady územního rozvoje, které počítají s koridorem, nebyly vydány v souladu se zákonem.
"Nejjednodušší by bylo táhnout koleje podél hlavní silnice. Varianta také je, že by koleje šly tunelem skrz kopec," připomněla starostka Irena Pekárková alternativní trasy pro vedení trati. O nich se mluvilo na nedávné schůzce v Černé, kde se koncem dubna sešli lidé se zástupci kraje.
Z tehdejšího vyjádření hejtmana Jiřího Zimoly vyplývá, že odpůrci koridoru mohou ve své snaze o jiné vedení šumavské trati uspět. "Musíme navázat na trasu, která vychází z Frymburka, na trasu pokračující do Horní Plané. To vedení záleží jenom na vás v Černé v Pošumaví. Nám je jedno, kudy to povede. Jen řekněte, jak to chcete propojit," řekl na schůzce s lidmi hejtman Zimola.
Šumavská elektrická dráha má propojit turisticky atraktivní místa podél Lipna, náklady na její vybudování se pohybují okolo deseti miliard korun. Průměrný denní počet cestujících odborníci odhadují na 5 148 lidí v sezoně a 2 400 mimo sezonu.