"Oficiální radniční profil jsme na Facebooku založili především proto, abychom využili další z možností, jak o dění ve městě a o plánech radnice otevřeně informovat občany a návštěvníky Budějovic. Dobře informovaní občané totiž nepodléhají fámám a otevřenost je nejlepší a nejlevnější lék proti korupci," přibližuje důvody založení profilu primátor Juraj Thoma.
Základ příspěvků na radničním profilu tvoří oficiální tisková vyjádření radnice. "Oblíbené jsou ale i informace o nabídce městského rezervačního portálu CBsystem. Na stránkách už jsme shromáždili více než sedmdesát fotogalerií, přičemž dalších několik desítek velmi podařených snímků na zeď profilu umístili sami jeho příznivci," říká mluvčí českobudějovické radnice Jitka Welzlová.
Zprávy už četlo 1,5 milionu lidí
Lidé už si zvykli využívat radniční facebook jako otevřený prostor, ve kterém se mohou na cokoliv zeptat či napsat, co by ve městě chtěli zlepšit.
"Naposledy jsme se tak díky všímavosti jedné čtenářky dozvěděli o prasklinách na loni opravované lávce u vodárny. Díky tomuto upozornění můžeme ještě v záruční době práce u zhotovitele reklamovat," podotkl primátor Thoma.
Celková čtenost zpráv se po devíti měsících provozu vyšplhala k půldruhému milionu, v téměř čtyřech tisících případů pak čtenáři na příspěvek aktivně reagovali.