Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákazníci budějovického Teska platili za parkování víc než v Praze

  8:32aktualizováno  8:32
Obchodní řetězec Tesco pronajal v době výstavy Hobby parkoviště před svým českobudějovickým hypermarketem. Zákazníci museli platit 50 korun za hodinu. Lidé podali desítky stížností.

Nedaleko výstaviště je k dispozici parkoviště u sportovní haly (na snímku), pokud zrovna není plné. Samotné výstaviště však nabízí asi 600 parkovacích míst. Ilustrační foto. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Hypermarket láká na akční slevy. Vyrazíte na nákup. Radost z toho, jak jste dobře pořídili, však dlouho nevydrží. Co jste ušetřili, zaplatíte za parkování.

Přesně takové situace se odehrávaly od čtvrtka do neděle před českobudějovickým Teskem. Vedení řetězce totiž v době konání výstavy Hobby pronajalo své parkoviště, které stojí u jedné z hlavních bran na výstaviště. A nájemce tam začal kasírovat řidiče.

Mnozí ani nevěděli, že je Hobby. Výsledkem jsou stovky pobouřených zákazníků a desítky oficiálních stížností. Hodina stála 50 korun a výjimky neexistovaly.

"Nehoráznost. Jiné slovo pro to nemám. Tady jsem nakupoval naposledy," reagoval jeden z poškozených Martin Sova z Českých Budějovic. Tesco si až pozdě uvědomilo, jakou udělalo chybu, a pro sobotu a neděli se snažilo situaci alespoň zmírnit.

"Bohužel se nám nepodařilo nastavit správně smluvní podmínky," přiznal Jiří Mareček, mluvčí Teska. Upozornil, že zástupci společnosti s nájemcem parkoviště několikrát jednali.

"Každý zákazník našeho obchodu měl od sobotního rána k dispozici parkování na hodinu zdarma," pokračoval Mareček s tím, že se řetězec omlouvá za případné nepříjemnosti.

Hodina a půl za 75 korun

Ty se přes zmíněnou úpravu opakovaly i o víkendu. "Hodina nám na nákup nestačila. Zkoušela jsem si oblečení, pak jsme si dali občerstvení. Měli by být přece radši, když jsme na nákupu déle a více utratíme, ale tady to asi neplatí," zlobila se v neděli před hypermarketem Tereza Svobodová.

Podle vysvětlení parkovací obsluhy měla navíc pocit, že zaplatí 25 korun s tím, že je první hodina zdarma a zaplatí jen půl hodiny. Jenže jí napočítali i první hodinu, takže ji to stálo dohromady 75 korun. Zaplatila tak více, než by musela dát v centru Prahy na Václavském náměstí, kde se platí za hodinu 40 korun.

Zajímavé je vysvětlení, proč vlastně Tesco při některých akcích na výstavišti pronajímá své parkoviště a umožní ho zpoplatnit.

"V tu dobu je zapotřebí řídit dopravu. Cílem bylo umožnit našim zákazníkům bezproblémové parkování," sdělil mluvčí Mareček. Když byl redaktor MF DNES na místě, dopravu nikdo neřídil a obsluha parkoviště pouze vybírala peníze.

Redakce se dále ptala, zda mohou zákazníci, kteří se cítí poškození, žádat náhradu peněz. Na to už mluvčí neodpověděl a stejně tak nereagoval na dotaz, jestli se může podobná situace opakovat.

Parkujte jinde, míst je dost

Pokud jedete autem na akci konanou na výstavišti, můžete parkovat i na jiných místech, odkud v pohodě pěšky dojdete do areálu. Třeba Kaufland na Dlouhé louce má při Zemi živitelce či Hobby parkování zdarma na dvě hodiny, teprve pak se platí. "Osvědčilo se to a nemáme žádné stížnosti," potvrdil Slavomír Vinš, vedoucí obchodního domu.

Místa pro parkování nabízí i přímo výstaviště. To jich při svých akcích aktuálně nabízí přibližně šest stovek. Na svých webových stránkách má i mapu, na které jsou plochy pro auta jasně vyznačené. Platí se sto korun za jeden den.

"Zároveň připravujeme technická opatření, abychom nabídli větší parkovací kapacitu v našem areálu a samozřejmě za rozumnou cenu," upozornil Jan Schmidtmayer, vedoucí správy majetku a obchodu Výstaviště České Budějovice.

Nová místa by měla být k dispozici už pro největší akce příští sezony. Na v neděli skončených veletrzích Hobby Podzim a Móda Show bylo bezmála 21 tisíc návštěvníků, přibližně stejně jako o rok dříve.

Schmidtmayer se také ohradil proti tomu, že by společnost provozovala nějaké parkoviště mimo vlastní areál. Vedení výstaviště cítí, že podobné akce s pronájmem parkovacích ploch mohou navíc poškozovat jméno firmy.

"V současné době činíme zásadní právní kroky k tomu, abychom se proti všem, kteří kazí v tomto směru naše jméno, vymezili," sdělil dále.

Zástupcům výstaviště například vadí, že se na různých místech objevovaly provizorní informační tabulky s nápisem Parkoviště Výstava, které řidiče směrovaly právě na soukromé plochy před hypermarketem, se kterými nemělo výstaviště nic společného.

"Podle našeho názoru se může jednat o klamavou reklamu, protože každý návštěvník Budějovic si spojuje tyto nápisy s naší společností," dodal Schmidtmayer.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

U Semic se čelně střetla Škoda Octavia a Škoda Felicia.
Čelní střet u Písku odnesli vážnými zraněními otec i dva tříletí synové

Třiasedmdesátiletý řidič osobního auta přejel v neděli odpoledne na Písecku do protisměru, kde narazil do vozu, v němž jel sedmadvacetiletý otec se dvěma...  celý článek

Původně gotický dům byl renesančně přestavěn v poslední čtvrtině šestnáctého...
V Krumlově koupili dům s podlahou z kostí. Proměnu stihli za 4 měsíce

Zuzana a Ladislav koupili zanedbaný historický dům z 15. století v centru Českého Krumlova. Chtěli vytvořit hotel, který bude lidi inspirovat. Obrátili se na...  celý článek

Ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Šéf Budvaru chce posílit značku doma i v cizině. Ale také zatím mlčí

Být jeden z nejlepších zaměstnavatelů v regionu a posílit své postavení v zahraničí i doma. Tak vypadají dlouhodobé plány Budějovického Budvaru po půl roce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.