Někdejší společnost Viamont, vlastněná v minulosti také exministrem dopravy Alešem Řebíčkem, je v tuzemsku největším soukromým železničním dopravcem, od kterého si objednávají dopravu kraje a doplácejí mu ztrátu.
"Pohybujeme se dlouho v autobusové dopravě a železnice nám přišla jako logický doplněk," vysvětlil člen představenstva a padesátiprocentní akcionář ČSAD Jihotrans Robert Krigar.
Firma se chce zúčastnit soutěže na provoz šumavských lokálek, kterou v nejbližších dnech vypíše Jihočeský kraj.
"Chceme zůstat u regionální dopravy, soutěže na rychlíky nás zajímat nebudou," dodal Krigar. Podle něj se název firmy GW Train Regio měnit nebude, zůstává i jeho management.
Jihotrans v roce 2012 utržil 2,6 miliardy korun, zaměstnává přes tisíc lidí.
GW Train Regio provozuje vlakovou dopravu na šesti regionálních tratích, zajíždí i do Německa a do Polska. Firma vznikla v roce 1992. V roce 2012 její tržby dosáhly 31,5 milionu korun a skončila se ziskem zhruba dva miliony korun.