Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otevření cyklostezky na Borek se znovu posouvá. Až na říjen

  12:30aktualizováno  12:30
Ani červen, ani přelom letních prázdnin, ale polovina října. To je nový termín otevření cyklostezky, která má spojit Nemanice a Borek u Českých Budějovic.

Na cyklostezku mezi Borkem a Nemanicemi čekají cyklisté už od léta. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Město muselo opět odložit zprovoznění přibližně 700 metrů dlouhého úseku, na který cyklisté čekají už několik let. Stavbu stezky, která kopíruje rušnou výpadovku na Prahu, provázejí v podstatě od zahájení prací problémy.

Přitom podle původních plánů zde měli lidé jezdit na kolech už na začátku léta.

"Otevření cyklostezky musíme odložit. Oproti problémům vlastní stavby se do toho dostaly ještě komplikace způsobené výstavbou nového kruhového objezdu," vysvětlila náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Na stezce se podle jejích slov nebude pracovat do té doby, než dokončí zmíněný objezd. Současně je pak nutné počkat se stavbou pod dráty vysokého napětí, které mají na 1. října naplánovaný termín odstávky.

"V tento datum by mělo být hotovo vše kromě lávky, která se může dělat právě jen v době odstávky elektrické energie. Samotná výstavba lávky podle mého odhadu potrvá dva až tři týdny," navázal náměstek primátora Kamil Calta.

Další odklad je samozřejmě nepříjemnou zprávou pro cyklisty. Ti slyšeli ohledně otevření jiné sliby. Město i stavební firma měly k dispozici projekt, a mohly tak pravděpodobně vědět například o nutnosti odstávky elektřiny.

Stezka se prodraží o 400 tisíc korun

"Když stavba několik týdnů úplně stála, nemůžeme se divit, že ještě není hotovo," upozornil František Dvořák, který jezdí v Nemanicích do zahrádkářské kolonie v sousedství stezky. Narazil tak na fakt, kdy byl v místě nalezen kabel Českých radiokomunikací a město muselo čekat na zpracování projektu na jeho přeložení.

Stavbu pak zdrželo a také prodražilo o 400 tisíc korun zpevnění nestabilního podloží. Celkem má tak stezka stát 4,7 milionu korun. Na financování se podílí České Budějovice částkou převyšující tři miliony korun, Borek dal 900 tisíc, Hrdějovice 400 tisíc a Úsilné 60 tisíc korun.

V tuto chvíli je dokončena točna trolejbusu na Pražské a schodiště vedoucí ke stezce, dále asfaltové povrchy vedoucí od ulice U Tří dubů a je vyasfaltován úsek cyklostezky mezi dvěma mostky.

Stezka má spojit českobudějovickou čtvrť Nemanice s obcí Borek.

Stezka má spojit českobudějovickou čtvrť Nemanice s obcí Borek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budova Jihočeské vědecké knihovny na Lidické třídě v Českých Budějovicích.
Knihovna může žádat o dotaci, auta k ní dočasně dojedou po cyklostezce

K Jihočeské vědecké knihovně v Budějovicích budou auta jezdit dočasně z Mánesovy ulice kolem Malše. Díky tomuto rozhodnutí už nic nebrání tomu, aby knihovna...  celý článek

Strážci NP Šumava procházejí po břehu řeky Křemelná.
Turistů na Šumavě stále přibývá. Vracejí se i na místa, kde už byli

V minulých letech rostla návštěvnost Šumavy meziročně až o pětinu. Letošní rok nebyl tak dramatický, přesto lidí v národním parku stále přibývá. Startuje...  celý článek

Na farmě Jiřího Netíka (na snímku) pracují handicapovaní i lidé, kteří se cítí...
Farmář zaměstnává v sadech postižené i lidi, kteří utíkají před stresem

Jiří Netík se svými třemi bratry dává práci zdravotně handicapovaným lidem na své farmě na Vltavotýnsku už od 90. let. Teď už je má jako kmenové zaměstnance,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.