Diskuze

Pro trať smrti u Vodňan navrhla inspekce už před lety lepší zabezpečení

Srážka vlaků ve Vodňanech, která si ve středu vyžádala jeden život, se podle Drážní inspekce možná nemusela stát. Stačilo, aby na trati bylo zařízení, které by maximálně snížilo možnost lidského selhání. Inspekce ho zde doporučila instalovat už v roce 2007. Správa železniční dopravní cesty se ale brání tím, že pořízení takového vybavení pro malé regionální tratě by bylo neúměrně nákladné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Inž.ZABABA

4. 2. 2011 17:00
Mein gott - trať smrti????

Podle jakého kritéria? Asi snad není žádná trať, kde by nebyl v její celé historii alespoň 1 sebevrah, ne? Třeba v Praze tedy jsou všechny trasy metra smrti? Bulvár, bulvár na n-tou XXX

Pokud beru nehody, je snad trať PU-HK tratí smrti??? 1960 Stéblová, 118 mrtvých, smutný čs. rekord.

0 0
možnosti

deny21

4. 2. 2011 16:29
Tak to chci vidět

Značné procento zmiňovaných regionálek je v horském terénu nebo je zde malá možnost komunikace rádiovým zařízením. Autor si bohužel nezjistil, že radioblok pracuje právě s rádiovým signálem (nemyslí se tím rádio, které doma posloucháte) a ten zde není a nikdy nebyl k dispozici. Aby mohl pevný bod (výpravčí) komunikovat s pohyblivým (lokomotiva), musí být tímto signálem pokryta celá trať v 95%. A takové pokrytí při dnešních cenách nikdo za pár šupů neudělá. To jsou další milióny. On totiž problém není v řízení těchto tratí tímto způsobem, ale v samotném řízení a kontrole dodržování předpisových ustanovení. Proč to na většině území sítě funguje a tady jsou 3 haldy za pár let ? To se zeptejte těch, co jsou za řízení a vedení lidí na těchto tratích (výpravčích a strojvedoucích) odpovědní. Na to aby lidi dělali co mají nepotřebujete milióny. To snad ví i malé dítě. Jen si počkejte na výsledky a jistě nebude mezi nimi ten, že ve vedení drah někoho odvolali za špatnou práci ..... 

0 0
možnosti

Krysařík je nezničitelný.

4. 2. 2011 16:28
Kolikpak asi musí nastat srážek, aby se nové zabezpečovací

zařízení vyplatilo? Nebo jinak. Kolik asi stojí lidský život?8-o

0 0
možnosti

Januária

4. 2. 2011 15:40
Studénka

U Studénky umřelo víc lidí než uvádějí počet mrtvých od roku 2004. Nebo některé vlaky se do statistiky nezahrnuly?

0 0
možnosti

ovarovitý Kocanda

4. 2. 2011 15:45
Re: Studénka

Zřejmě proto píší ''českých'' a nikoliv ''českých a moravských''

železnicích, aby to číslo působilo hrůzostrašněji - no řekněte sama,

polovina mrtvých na jediné trati! Pětina by už tak zajímavě nevypadala.

:-(

0 0
možnosti

JPNB

4. 2. 2011 15:25
Ještě je třeba dodat

Že p. ministr dopravy nedávno jasně deklaroval že po převedení dopravních zaměstnaců (výpravčí,signalisté,hradláři) pod SŽDC bude nutné provoz zefektivnit,což bude znamenat další propouštění  a další "nebezpečné" tratě,ale o tom se teď mluvit nesmí.

0 0
možnosti