- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je teda hodně málo. Některé ty nové typy busů opravdu mají málo sedaček a kolem místa jak na náměstí, ovšem stejně se dá držet jen kolem sedadel a jinak je vzduchoprázdno, takže nepraktické......
Ekologie je pouze zdánlivá.Baterii je třeba vyrobit a také zlikvidovat a také nabíjení představuje také ekologickou zátěž jenom se projeví v elektrárně.Každý výrobce sice má certifikáty,ale nějaká ekologická zátěž tu bude.
Ještě do nákladů na provoz se nezapočítává životnost bateií,ale ty ekonomiku provozu prodražují.Každá baterie má počet nabíjecích cyklů omezen(kapacita klesá)a nové baterie je třeba pořídit 2x-3x ročně dle počtu kilometrů.A pokud přijde zimní období tak nevím jak si baterie povedou.Pokud někdo nevěří,tak baterie do notebooku nebo do mobilu vydrží 1,5 roku,pak je třeba koupit nové-tady mohu šetřit vypínáním,ale v automobilu šetřit moc nemohu
tedy ekologie jsem chtěl říci, něco stojí. To se neudělá samo...
Dojezd 110 km na nové baterie? Potom nabíjet 8 hodin? Vskutku praktické. Za rok, za dva, bude dojezd 70 km. A v zimě, kdy mráz není přítelem baterií a kdy se musí topit, to bude ještě méně. Takže ráno elektro bus najede na linku, otočí se a pojede do garáží se nabíjet. Že by se měl otočit za den třeba 10 krát nepřipadá v úvahu. Uniká mi praktické využití.