Diskuze

V Budějovicích vyzkoušeli elektrobus. Jeho provoz je ale drahý

Českobudějovický dopravní podnik testoval v uplynulých dnech nízkopodlažní autobus na elektrický pohon. Na jedno nabití ujede až 160 kilometrů. Trvale ale cestující v Budějovicích vozit nebude, stojí totiž dvakrát tolik než běžný autobus s dieselovým motorem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SFS

Scarlett from Scottland

9. 6. 2011 9:39
19 míst k zezení

to je teda hodně málo. Některé ty nové typy busů opravdu mají málo sedaček a kolem místa jak na náměstí, ovšem stejně se dá držet jen kolem sedadel a jinak je vzduchoprázdno, takže nepraktické......:-/

0 0
možnosti
JH

pepaH

8. 6. 2011 12:42
elektro-bus

Ekologie je pouze zdánlivá.Baterii je třeba vyrobit a také zlikvidovat a také nabíjení představuje také ekologickou zátěž jenom se projeví v elektrárně.Každý výrobce sice má certifikáty,ale nějaká ekologická zátěž tu bude.

Ještě do nákladů na provoz se nezapočítává životnost bateií,ale ty ekonomiku provozu prodražují.Každá baterie má počet nabíjecích cyklů omezen(kapacita klesá)a nové baterie je třeba pořídit 2x-3x ročně dle počtu kilometrů.A pokud přijde zimní období tak nevím jak si baterie povedou.Pokud někdo nevěří,tak baterie do notebooku nebo do mobilu vydrží 1,5 roku,pak je třeba koupit nové-tady mohu šetřit vypínáním,ale v automobilu šetřit moc nemohu

0 0
možnosti
ZP

antaran

8. 6. 2011 18:02
Re: elektro-bus

jj, pravda :-/

0 0
možnosti
M

Mychal.B.

8. 6. 2011 11:44
No jo, soudruzi, ona ta přestavba,

tedy ekologie jsem chtěl říci, něco stojí. To se neudělá samo... :-P

0 0
možnosti
TM

tomas__marny

8. 6. 2011 11:32
Dojezd?

Dojezd 110 km na nové baterie? Potom nabíjet 8 hodin? Vskutku praktické. Za rok, za dva, bude dojezd 70 km. A v zimě, kdy mráz není přítelem baterií a kdy se musí topit, to bude ještě méně. Takže ráno elektro bus najede na linku, otočí se a pojede do garáží se nabíjet. Že by se měl otočit za den třeba 10 krát nepřipadá v úvahu. Uniká mi praktické využití.

0 0
možnosti