Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majálesová cyklojízda v Budějovicích se po stížnostech motoristů ruší

Ze Sokolského ostrova v Českých Budějovicích odpoledne majálesová cyklojízda nevyrazí. Po stížnostech některých lidí ji nakonec organizátoři úplně ruší. Na kolech se lidé sejdou u nádrže Bagr, kterou při happeningu dvakrát obejdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a88r96t60i51n 21Š78t18ě61p52á27n34e93k 3527223753751

A to je reklama na cyklojizdu nebo co? Pokud ano, tak by to melo byt oznacene jako reklamni blok ne?

+3/−1
19.5.2013 18:55

R37o59b81e79r80t 95H59o44m56o41l91k90a 2840982562811

V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako automobilista, tramvaj nebo chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než kdy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i naše zaostalá zemička se začíná po vzoru západních sousedů probouzet. Bohužel později než naši východní sousedi, ale alespoň něco.

+1/−14
10.5.2013 14:37

J13a95n 44P44r87i84b24y60l 5600755777337

Zrovna si o těch vašich odhadech počtu píšeme. Vy prohlásíte, že vás bylo 5 tisíc, ale je to jen váš odhad a spíše přání, než realita. To vaši předposlední cyklojízdu, kde vás byli podle odhadů tisíce a tisíce přepočítali na videozáznamu a byla vás třetina toho co jste tvrdili.

+10/0
10.5.2013 14:54

K91a96r52e10l 98Š88u78n22k61a 2518411394625

lžeš jak rudé právo robertku. Je vás daleko méně než uvádíš, a tvrdit že řidiči troubí na podporu té prasárny je drzost hodná fyzického trestu.

+4/0
19.5.2013 14:33

R13o20b29e86r32t 61H94o44m31o97l17k77a 2870902232981

V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než ldy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i do naší zaostalé zemič

+1/−11
10.5.2013 14:35

D31a13v12i71d 67M46a14t40ě91j12ů 2165852947408

Muze mi, prosim, nejaky cykloaktivista jednoduse vysvetlit, proc trvaji na cyklojizde v po centru mesta a po dopravne vytizenych komunikacich misto jizdy po cyklostezkach, polnackach, lesnich cestach, atd., kde by nikomu neprekazeli a nikoho zbytecne nezdrzovali?

+12/−1
9.5.2013 15:32
Foto

M70í66r80a 40K77l64a36s 9372977809436

Asi proto, že se snaží ukázat, že jízdní kolo není jen pro zábavu, ale v okolním světě funguje především jako dopravní prostředek...V Česku je na 2 milióny cyklistů - především však rekreačních. Zajeďte třeba do Kodaně a zjistíte, že tam v ulicích vidíte cyklisty především dopravní (jedoucí v normálním oblečení na nákup apod.)

+3/−10
9.5.2013 15:42

D12a93v88i73d 22M18a74t78ě90j57ů 2495692717258

A myslite, ze kohokoliv, koho by touto svoji jizdou zbytecne zdrzeli a onezili, si timto gestem maji sanci ziskat? Nevytvori si tim naopak jeste vic nepratel?

+11/−1
9.5.2013 21:06

J98a79n 36P84r26i74b10y14l 5590405357477

Kdy se konecne mala skupina aktivistu citajici desetiny procenta populace prestane snazit vnucovat sve nazory a zivotni styl ostatnim?

+11/−1
9.5.2013 22:31
Foto

M19í35r86a 70K33l32a67s 9692727569396

Vy z té skupinky pár desítek cyklistů, kteří zaberou místo jak dva tři kamióny, máte nějakou hrůzu.....

+1/−11
10.5.2013 0:05

J27a83n 37P36r94i46b89y11l 5940655417967

Bylo mysleno obecne. V Praze kvuli cyklojizde cca 1500 jedincu uzaviraji odpoledne magistralu a v zacpe kvuli nim na dlouhou dobu skonci tisice aut.

+9/0
10.5.2013 7:56
Foto

M37í50r20a 32K79l39a52s 9622627369126

Což ovšem neplatí pro Budějice...

+1/−7
10.5.2013 9:11

J81a87n 17P67r35i80b98y97l 5670685617527

Pokud bude u takové akce nutné schválení a oni ho budou mít, pokud se budou pohybovat v provozu dle předpisů a pokud to nebude nikoho obtěžovat, tak nepovím ani popel. V tomto případě ale akce nebyla správně nahlášena/schválena, sami organizátoři ji radši zrušili, protože věděli, že podle předpisů nepojednou a nějaká omezení by to určitě způsobilo.

+7/−1
10.5.2013 9:45

P57a89v79e63l 23N57o45v69á15k 7221966459603

tak třeba zrvona v Kodani je to dáno tím že parkování v centru je dost drahý koníček. Počítám, že to tam tak funguje po lobingu nějakýho spolku podobnýho auto matu..

+5/0
19.5.2013 12:22
Foto

P10e51t38r 27M19o92o13s 6242115487

Vážení příznivci (hromadné a oranizované) cyklistiky. Jízdní kolo se na celkovém objemu dopravních výkonů ve sledovaných českých městech podílí celými 1,5 %. Protože dopravní situaci v ČB znám celkem dobře (neexistence vnějšího obchvatu města, veškerá tranzitní doprava okrajem města v intravilánu), dokážu si představit dopravní kolaps, způsobený několika cykloaktivisty, představující navíc zlomek z oněch 1,5 %.

Smiřte se s tím, že jízdní kolo je prostředek spíše pro zábavu a rekreaci, než k nějakým smysluplným přepravním výkonům. Je zcela nevhodné k přepravě většího počtu osob, nebo snad dokonce nákladu, což je ve městě velikosti Českých Budějovic věc naprosto nezbytná (zásobování, servisní organizace, atd.).

Jakkoli nemusím pana primátora Thomu, jestliže on stojí za nepovolením zyklojízdy v původně plánovaném rozsahu, má za to u mne jedno bezvýznamné plus.R^

+14/−5
9.5.2013 12:57
Foto

M28í37r20a 19K11l95a96s 9712447849926

To je názor samozřejmě z doby kamenné.

+3/−17
9.5.2013 13:43

V30i52k26t26o93r 27Š92e30d89i84v51ý 8566661820516

Cyklistika je ale skutečně zcela marginálním způsobem dopravy, navíc ji podstatná část cyklistů vnímá mnohem více v kontextu rekreačním a sportovním.

- - -

Aktivisté mohou vykřikovat cokoli, nějakých sto, dvě stě wattů je prostě výkon, se kterým se moc parády nenadělá.

+12/−1
9.5.2013 14:52
Foto

M81í88r73a 65K47l50a18s 9702517529136

Pokud se k ní stále ale bude přistupovat způsobem, který tu ukazuje kolega Moos a nebo budějičtí radní, tak marginální stále zůstane i přes mnohá pozitiva, které by její rozvoj přinesl. Jak to, že mnohá města v zahraničí si stanovují strategické cíle dosažení podílu cyklodopravy v desítkách procent (Kodaň má již dnes 35%, Brémy mají 23%, Mnichov má 15%, Drážďany 17% atd.) a my v Česku se neustále ujišťujeme, že to nejde...??? Mimochodem, většina evropských měst s vysokým podílem cyklodopravy patří zároveň k těm, které jsou nejčastěji hodnocena jako nejčistší a nejpřívětivější pro život. Čechům ale stále připadá normální, že jedno auto zabere parkovací místa pro cca.8-10 jízdních kol. Ale pokud někde v intravilánu chcete nahradit jedno parkovací stání pro auto parkovištěm pro kola, je to pro naše české myšlení naprosto nepřípustná úvaha. Na auta se přeci nesahá...

+2/−12
9.5.2013 15:38
Foto

P55e48t71r 43M76o21o51s 6392575357

Tak jinak pane Klas...jak jistě víte, v centru ČB je spousta obchodů a obchůdků, namátkou třeba Prior na Lannovce. Ty obchody nebo obchůdky musíte nějak zásobovat a hlavně tam musí zaparkovat jejich zákazníci, protože s nově zakoupenou sedačkou do obýváku, nebo plazmou jistě nepojedete domů na sídliště Máj MHD a na kole je to zcela mission impossible.

Nijak jste mi nevyvrátil můj argument o použití jízdního kola výhradně pro zábavu. Nikomu ji neberu, sám si čas od času zajezdím, avšak pouze pro tu zábavu. Nesnažte se vy, ani vaši ideoví souputníci vnutit všem vaši představu o báječném sluníčkovém světě, kde se všichni přepravují na kole a jsou šťastni. Ani vámi zmiňovaná města nemají své radní padlé na hlavu, aby dopustili absolutní preferenci cyklodopravy před ostatními druhy dopravy a ochromili tak základní městské funkce.

+11/−1
9.5.2013 18:05
Foto

M21í33r90a 10K81l33a26s 9962707699376

Doporučuji vám zajet např. do zmiňovaných Brém či Kodaně, třeba v zimě a v pracovní den, ať si můžete prohlédnout ty nebohé obyvatele, co jezdí do práce a na nákupy na kole a chudáci si na nich nemohou odvézt ty nové plazmové televize nebo sedací soupravy (jak známo, je nutné si každý týden koupit novou).  Dokud to neuvidíte na vlastní oči, nemá cenu s vámi asi dále diskutovat.

+1/−11
9.5.2013 18:44

J66a29n 17P32r16i96b44y84l 5580105737237

Jenze my na kole proste jezdit nechceme. Uz to pochopte a prestante nam vnucovat svuj zivotni styl. Muzete tu basnit o pozitivech jizdy na kole a o vasich vizich, ale my to proste nechceme a nezajima nas to.

Chapete?

+11/−1
9.5.2013 22:35
Foto

M47í77r30a 86K23l72a98s 9262187579396

Jenže motoristé vnucují zcela běžně svůj životní styl stovkám a tisícům oybavatel města, aniž by se jich ptali....Když to dělají jednou za rok demonstrativně cyklisté na pár minurt, je to špatně?

+1/−11
10.5.2013 0:07

J58a96n 73P82r23i34b20y10l 5810255457357

98.5% lidi proste na kole po meste jezdit nechce a take to nedela. Muzete mit vlhke sny o tom, jak by jste radi vasich 1.5% zmenili na 35% jako tam a tam, ale lidi to proste nechteji. Je zvrhle, kdyz se tak mala skupinka lidi snazi vnutit svuj nazor ostatnim.

Tento vas prispevek je zcela mimo. Skupina 98.5% obyvatelstva nikomu svuj nazor nevnucuje, protoze neni komu. Vsichni ho totiz jiz zastavaji.

+9/−1
10.5.2013 8:03
Foto

M41í48r37a 78K76l66a80s 9572607979846

Četl jsem nedávno knížku ze začátku 20. století, kde se jistáobecně uznávaná osobnost vyjadřuje k rozvoji motorismu. Ten pán vyslovil tehdypřesvědčení, že  ty hlučné, smrdící,prášící a v ulicích města rychlejedoucí věci, nemohou nikdy dosáhnout většího rozvoje, protože je to protizájmům obyvatel. Jak to pak dopadlo víme. Pokud tvrdíte, že 98,5% obyvatelBudějovic na kole nechtějí jezdit, máte na to nějaký výzkum? Asi ne. Doba aživotní styl se mění. I když to někteří si nechtějí připustit. Lidem vadívysoké ceny benzínu, nákladnost aut, ucpané a děravé silnice, špatný vzduch ahluk v ulicích atd. Časem možná přijdou na to, že jízdní kolo je jedno z funkčnícha osvědčených řešení….Jinde už na to přišli, ostatně proč si myslíte, že např.v těch posttotalitních Drážďanech za posledních 20 let citelně stoupá významcyklodopravy, i když podle takových jako jste vy, by přeci měl klesat, protožeto lidé nechtějí a chtějí všichni jezdit v autech?

+1/−7
10.5.2013 8:53

J23a78n 94P20r52i96b53y60l 5780375707207

Běžte se podívat ven a spočítejte si kolik lidí okolo vás projede na kol a kolik v autě. To je realita. Tu nepopřete.

Možná časem lidi příjdou na to, jak je doprava kolem bezva, ale nechte je ať si na to přijdou sami. Cyklisté mají tendence tuto představu ostatním vnucovat a obracet je na svou víru. Když to nejde po dobrém, tak se uspořádá cyklojízda, aby se jim názorně ukázalo: "hele my jedeme a vy stojíte".

Lidem sice vadí nákladnost aut, cena benzínu atd. ale je zajímavé, že i přesto stále tento druh dopravy preferují. Čím to je?

Věřím, že Darwinova teorie přírodního výběru funguje na vše. Přesto, že byla před sto lety automobilová doprava zatracována a lidé jezdili když už, tak na kole či zvířeti/povozu, tak je situace dnes zcela jiná. Evoluce zafungovala a vaše funkční a časem ověřené řešení se vybralo samo. Váš boj je jaksi proti přírodě.

A že cyklodoprava je "všude na vzestupu"? To máte jako s fotovoltaikou. Je to jen na základě masivních dotací, protože je to přeci trendy a musíme to chtít. Chceme to, protože je to trendy. Přes masivní dotace, které se míjejí účinkem to nepůjde. Bublina splaskne, tak jako u všeho.

+7/−1
10.5.2013 10:26
Foto

M58í32r83a 19K73l58a28s 9582767219466

Myslíte si, že by automobilová doprava nebyla tak populární bez mohutných veřejných investic? NEBYLA! Cyklodoprava ale nepotřebuje mohutné investice, stačí jen drobná stavební opatření a legislativní úpravy. Můj boj je právě v souladu s přírodou tím, že preferuje přirozená ekonomicky a ekologicky nenáročná řešení dopravních potřeb obyvatel. Včetně mých. Vám to možná nic neříká, ale mě ano.

+1/−7
10.5.2013 10:39

J58a43n 94P42r45i60b95y41l 5720835937877

O jakých mohutných veřejných investicích do autodopravy prosím mluvíte? Jako že motoristům někdo dotuje jejich ježdění?

Nevím zda to víte, ale celková daňová zátěž na benzínu a naftě je okolo 50%. Tedy z každého vyjetého litru paliva zaplatím státu 16-17 korun na daních. Pak tu máme dálniční známky. Nevím kolik si takový průměrný cyklista zaplatí ročně na výstavbu svých cyklostezek, nebo na vytoužená stavební opatření pro úpravu města pro cyklisty, ale já svým ježděním autem přispěju několik desítek tisíc ročně.

Motoristé si výstavbu silnic platí ze svého. Cyklista je jen nákladová položka, protože jezdí zadarmo, ale silnice a stezky, které používá stojí peníze.

+6/−1
10.5.2013 10:52
Foto

M12í80r23a 55K30l45a18s 9642317899146

Nedávno jsme to zkoušeli počítat a vyšlo nám, že automobilová doprava je překvapivě dotována v našem státě také. Investice a údržba sítě silnic se pohybuje kolem 70-100 miliard ročně, zisky ze spotřební daně, dálničních známek apod. byly něco nad 60 miliard. Přesná čísla po mě už nechtějte.

+1/−7
10.5.2013 10:59

J94a66n 91P32r39i12b31y72l 5750975457767

Ta čísla nejsou tak jednoduchá. Je třeba si uvědomit, že je tam ještě celá řada odvodů daní v tomto potravinovém řetězci. Pumpař ze své marže odvede také daň, rafinerie ze své marže odvede zase daň, dále tyto společnosti ze svých zisků platí zaměstnance, kteří odvedou zase daň z příjmu atd. Ve finále polovinu ceny litru benzínu odvede státu motorista, ale z té druhé poloviny co dá motorista pumpaři ukousne stát zase, pumpař zaplatí zaměstnance a tam stát ukousne opět, pumpař zaplatí fakturu rafinerce a tam ukousne stát zase atd... Je to ohromě složitý řetězec, který generuje peníze do rozpočtu na mnoha úrovních a zaměstnává spoustu lidí. Útlum automobilové dopravy by znamenal útlum celého řetězce včetně automobilek, které táhnou naši ekonomiku. Zas by vznikl nový průmysl okolo prodeje kol a jejich servisu, ovšem ten by nebyl zdaleka tak velký.

+4/0
10.5.2013 11:27
Foto

M57í63r18a 10K82l95a96s 9352647439806

Já také netvrdím, že ta čísla jsou jednoduchá, aby ty vysoce zdaněné produkty někdo koupil, také na to musí mít.... Tímto se už docela vzdalujeme od původního tématu, můžu zde zase dát odkaz na odborné články , které hovoří o tom, že závislost našeho státu na automobilovém průmyslu je značně riziková a v některých ohledech i kontraproduktivní. Za sebe tu diskuzi uzavřu tím, že Německo či Švýcarsko vnímáme jako ekonomickou velmoc, ale přesto si může dovolit mít tak významné procento občanů, kteří cyklodopravu intenzivně využívají.

0/−6
10.5.2013 11:36

D38a60v12i96d 23M68a56t25ě90j53ů 2485372497228

A duvod?

+2/0
9.5.2013 15:32

A31r92n19o10š17t 95M51á35č32e 4586465297612

Vy určitě patříte k těm, co brázdí českobudějovické silnice kvůli každé prkotině vozem, že jo? Stačí chvíli sledovat provoz a je to převážná většina aut pouze s řidičem...

+3/−8
9.5.2013 15:04
Foto

P22e66t94r 34M69o23o38s 6412295417

Jste si jistý, že to auto pouze s řidičem třeba zrovna něco neveze? Např. pračku v kufru...ta má kolem metráku, to nevím, jak byste vezl na byciklu;-);-D

+9/0
9.5.2013 17:47

A88r61n25o60š16t 90M38á29č24e 4946785887852

Místní českobudějovičtí motoristé by se měli chytit za nos. Stydět se.

+3/−10
9.5.2013 12:30

J95a27n 68P91r55i15b11y65l 5770605567887

Stydet za co? Ze protestovali proti spatne ohlasene akci, ktera mela spocivat v hromadnem porusovani dopravnich predpisu partou na kolech tim, ze pojedou tam kde nesmi a navic v dopravni spicce?

Proc by melo byt tolerovani porusovani predpisu teto skupine spravnou veci a proc jsou ti, kterym se to nelibilo spatni?

Kdyby se nejaka skupinka motoristu rozhodla usporadat treba jizdu parkem, tak by urcite nikoho nenapadlo jim to tolerovat anikdo by nic nevycital tomu, kdo by tomu zabranil.

+8/−1
9.5.2013 22:43
Foto

M29í65r82a 34K98l18a92s 9882147579836

V čem porušuje tato akce předpisy?

+1/−8
10.5.2013 0:08

J56a88n 60P96r13i44b51y50l 5720355697767

Nevim presne, ale prectete si clanek poradne. Muzete se zeptat treba organizatora, kde planovali porusovat predpisy.

"V reakci na první stížnost měl peloton vyrazit pouze ze Sokolského ostrova do Stromovky a zpět. "Je nám to moc líto, ale nakonec ani z toho nic nebude. I ve Stromovce bychom totiž porušovali předpisy. Proto cyklojízdu rušíme a uspořádáme pouze happening," potvrdil Ladislav Zibura z organizačního týmu."

+4/0
10.5.2013 7:54
Foto

M65í77r67a 32K39l63a63s 9382147359406

Mě to přijde, že to byla zřejmě nějaká banalita....

0/−7
10.5.2013 9:12

J49a17n 13P29r15i12b88y83l 5370225707787

Banalitou byla neschopnost organizátorů. Naplánovali si akci, která by porušovala zákony. Někdo si stěžoval, tak ji přeplánovali, ale opět špatně. Někdo si znovu stěžoval, tak ji radši zrušili, protože si byli vědomi že nejou v právu.

+5/−1
10.5.2013 10:11

B40a58r12b66o24r37a 86H30r29ů51z10o15v66á 8767772380352

I někteří zastupitelé za stranu zelených (např. na Praze 6) jezdí výhradně autem. Kdepak udělat pár kroků pěšky nebo nedejbože jet MHD či na kole!!

+4/−2
9.5.2013 11:47
Foto

P74e52t58r 25M48o52o92s 6822385487

"Majálesová cyklojízda v Budějovicích se po stížnostech motoristů ruší"...že by zasáhl D-Fens? Budějovice jsou koneckonců jeho rajón ;-);-D

+8/−2
9.5.2013 11:40

P60a87v97e57l 16N86o46v19á29k 7721496359513

zrovna dneska se vyslovil v článku tak, že s tímhle nemá nic společnýho...

0/0
19.5.2013 16:47
Foto

M83í16r88a 49K12l46a52s 9372727639186

Hmm, co takhle kdyby problém odpolední dopravní špičky páni motoristé vyřešili tím, že by zrovna jeli jednou na kole? :-)

+6/−14
9.5.2013 10:58

V83l62a54d39o 87Č64e29r37m74á76k 8972321705458

A co takhle kdyby študentíci, místo na kole, šli jednou pěšky.

+8/−4
9.5.2013 13:38
Foto

M23í67r56a 57K14l88a98s 9332687519366

Což ovšem nevyřeší ten problém dopravní špičky...:-)

+4/−5
9.5.2013 14:15

J98a50n 55P40r11i75b95y78l 5230935607567

Zato situace, kdy par aktivistu zablokuje dopravu promenadou na kolech problem dopravni spicky vyresi...

Uz vidim ty stovky/tisice ridicu stojicich v zacpe, jak si rikaji: "Hernajs tem kolarum to hezky jede. Zitra pojedu taky na kole. Jeste ze me to ti hodni chlapici tak nenasilnou formou vysvetlili. Konecne jsem prozrel."

A nebo je taky mozne, ze natlakem neci nazor a navyky nezmenite a ze naopak clovek, ktery stravil desitky minut v zacpe vuci vam ziska jen odpor a bude na vas nastvany.

Ktera varinta je pravdepodobnejsi? Dam vam malou napovedu. V Praze uz se resil pripad, kdy pri cyklojizde dostal aktivista po hube. Pripad, kdy by se cyklisti a motoriste objimali znam neni.

+6/−1
9.5.2013 22:53
Foto

M58í53r10a 45K74l58a52s 9602447529366

Desítky minut. Ale jděte do háje s takovými argumenty!!  Pár minut možná. A jednou za rok? V Plzni se teď dělala jízda motorkářů a příznivců amerických aut, Zablokovali páteřní MHD na 20 minut....Když se dělala jízda cyklistů, byl jsem svědkem  jak někteří chodci prskali kvůli pár minutám, že je ti zlí cyklisté zdrželi. Když je zdržují auta, to nevadí? V tom je ten zásadní rozpor....

+1/−8
10.5.2013 0:04

J44a88n 93P32r83i63b84y25l 5200285407467

Tak to vycitejte tem chodcum, kterym auta nevadila a cyklicte ano. Ja za to nemuzu, ze maji takovy nazor a nevadi me to. To vas to stve a rozcilujete se. A jsme u toho opet. Nemuzete ustat, ze ma nekdo svuj nazor. Pokud spolecnosti cyklojizdy vadi, tak nazor ostatnich respektujte a smirte se s tim. Vy misto toho ale budete resit, jak ten jejich "spatny" nazor obratit na vasi viru.

P.S: existuje jeden hezky vtip na tema Prazaci vs. Brnaci. Krasne by se dal aplikovat i na tema cyklo vs moto.

Rika cyklista motoristovi : "My cyklisti si o vas motoristech myslime, ze jste blby, liny, bezohledni... Co si vlastne myslite vy o nas?" A motorista odpovi: "Nic... vubec nic!"

+4/−1
10.5.2013 8:13
Foto

M18í87r35a 98K79l28a18s 9752847659186

Lidem auta ale vadí, pokud ovšem v nich nesedí sami. Neříká se tomu pokrytectví? Jinak  k tomu vtipu: Zkuste jezdit 14 dní po městě na kole a asi brzy pochopíte, proč cyklisté nemají rádi motoristy....To je to samé, jako posadit nekuřáka do zahulené putiky a posmívat se mu, že mu to vadí....

+1/−5
10.5.2013 9:03

J13a56n 67P24r50i80b17y16l 5820725157667

A vy autem nikdy nejezdíte? A když v něm jedete/vezete se, tak jak se u toho cítíte? Stydíte se a je vám ze sebe zle? Asi ne že? Jste tedy pokrytec také ne? To že se cyklista snaží jezdit po městě na kole a je z toho pak naštvaný na motoristy je jeho problém. Vaše přirovnání ke kuřákovi je krásné. Tam je totiž problém naprosto identický.

Jsem kuřák, ale nikterak náruživý. Pokud vlezu do nekuřácké restaurace, tak tam prostě nebudu kouřit. V kuřácké si k pivu rád zapálím.

Ale absolutně nechápu militantní nekuřáky, kteří vlezou do kuřácké hospody a rozčilují se, že je tam nahuleno. Proč tam tedy lezou? To nadávají i v bazénu, že je tam mokro a v sauně jim vadí horko?

Lidé si k pivu chtějí zapálit a chtějí se u toho sdružovat. Majitel restaurace je soukromá osoba a je to jeho majetek. Vyšel jim vstříc a má kuřácký podnik. Riskuje, že mu tam nebudou chodit nekuřáci a je to jeho boj. Komu se tam nelíbí, ať tam neleze. Jiný hospodský si založí nekuřácký podnik a chodí mu tam nekuřáci. Riskuje, že mu tam nebudou chodit kuřáci. Když se mě nelíbí, že tam nesmím hulit, tak tam nelezu. Každý si vybere a v globálním měřítku zafunguje přírodní výběr a poměr kuřáckých/nekuřáckých podniků se ustálí podle toho, jaká bude poptávka, tedy podle toho co lidé chtějí.

Ale opět tady do toho vstupují rozumbradové, kteří to zregulují, řeknou lidem co mají chtít a vnucují jim svou představu.

Cyklista snažící se jezdit po městě na kole co nadává na auta je pro mě stejně hloupý, jako nekuřák sedící v kuřácké hospodě co nadává na kuřáky.

+4/0
10.5.2013 10:41







Najdete na iDNES.cz