- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to je reklama na cyklojizdu nebo co? Pokud ano, tak by to melo byt oznacene jako reklamni blok ne?
V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako automobilista, tramvaj nebo chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než kdy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i naše zaostalá zemička se začíná po vzoru západních sousedů probouzet. Bohužel později než naši východní sousedi, ale alespoň něco.
Zrovna si o těch vašich odhadech počtu píšeme. Vy prohlásíte, že vás bylo 5 tisíc, ale je to jen váš odhad a spíše přání, než realita. To vaši předposlední cyklojízdu, kde vás byli podle odhadů tisíce a tisíce přepočítali na videozáznamu a byla vás třetina toho co jste tvrdili.
V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než ldy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i do naší zaostalé zemič
Muze mi, prosim, nejaky cykloaktivista jednoduse vysvetlit, proc trvaji na cyklojizde v po centru mesta a po dopravne vytizenych komunikacich misto jizdy po cyklostezkach, polnackach, lesnich cestach, atd., kde by nikomu neprekazeli a nikoho zbytecne nezdrzovali?
Asi proto, že se snaží ukázat, že jízdní kolo není jen pro zábavu, ale v okolním světě funguje především jako dopravní prostředek...V Česku je na 2 milióny cyklistů - především však rekreačních. Zajeďte třeba do Kodaně a zjistíte, že tam v ulicích vidíte cyklisty především dopravní (jedoucí v normálním oblečení na nákup apod.)
Vážení příznivci (hromadné a oranizované) cyklistiky. Jízdní kolo se na celkovém objemu dopravních výkonů ve sledovaných českých městech podílí celými 1,5 %. Protože dopravní situaci v ČB znám celkem dobře (neexistence vnějšího obchvatu města, veškerá tranzitní doprava okrajem města v intravilánu), dokážu si představit dopravní kolaps, způsobený několika cykloaktivisty, představující navíc zlomek z oněch 1,5 %.
Smiřte se s tím, že jízdní kolo je prostředek spíše pro zábavu a rekreaci, než k nějakým smysluplným přepravním výkonům. Je zcela nevhodné k přepravě většího počtu osob, nebo snad dokonce nákladu, což je ve městě velikosti Českých Budějovic věc naprosto nezbytná (zásobování, servisní organizace, atd.).
Jakkoli nemusím pana primátora Thomu, jestliže on stojí za nepovolením zyklojízdy v původně plánovaném rozsahu, má za to u mne jedno bezvýznamné plus.
Místní českobudějovičtí motoristé by se měli chytit za nos. Stydět se.
Stydet za co? Ze protestovali proti spatne ohlasene akci, ktera mela spocivat v hromadnem porusovani dopravnich predpisu partou na kolech tim, ze pojedou tam kde nesmi a navic v dopravni spicce?
Proc by melo byt tolerovani porusovani predpisu teto skupine spravnou veci a proc jsou ti, kterym se to nelibilo spatni?
Kdyby se nejaka skupinka motoristu rozhodla usporadat treba jizdu parkem, tak by urcite nikoho nenapadlo jim to tolerovat anikdo by nic nevycital tomu, kdo by tomu zabranil.
I někteří zastupitelé za stranu zelených (např. na Praze 6) jezdí výhradně autem. Kdepak udělat pár kroků pěšky nebo nedejbože jet MHD či na kole!!
"Majálesová cyklojízda v Budějovicích se po stížnostech motoristů ruší"...že by zasáhl D-Fens? Budějovice jsou koneckonců jeho rajón
zrovna dneska se vyslovil v článku tak, že s tímhle nemá nic společnýho...
Hmm, co takhle kdyby problém odpolední dopravní špičky páni motoristé vyřešili tím, že by zrovna jeli jednou na kole? :-)
A co takhle kdyby študentíci, místo na kole, šli jednou pěšky.