Diskuze

Za rozježděnou cestu u Modravy park ani těžaři pokutu platit nebudou

Správa šumavského parku a těžaři nedostanou za těžbu dříví u Černohorské nádrže a následné vytahování kmenů z lesa pokutu. Ta jim hrozila za poškození okolní přírody a vyjeté koleje. Česká inspekce životního prostředí ale nezjistila, že by těžaři poškodili přírodu, z čehož je vinili ekologové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K28a89r81e72l 58N65e83č13a72s

24. 9. 2013 13:59

Stačí se podívat k sousedům a jejich přístupu k přírodě. Ignorace,arogance,krátkodobé zisky,hluboká a hloupá animozita k ekologii a obžerné ego určuje  u nás přístup nejen k přírodě.

1 0
možnosti

Ty zmiňované zpevněné vojenské cesty (dnes pokryté vrstvou rozježděné lesní půdy, jíž se eufemisticky říká bláto), to jsou zbytky jakýchsi panelových "vozovek" (dneska silně popraskaných), po nichž pohraničníci jezdili kolem tzv. signálních stěn. PS měli terénní GAZ 69 event. UAZ pro 6 vojáků a případně psa. A jezdili tudy při honbě za narušiteli st. hranice, potažmo na houby. Při údržbě  signálek používali  sezónně Pragy V3S které vážily max. 5 tun. Dnešní vyvážecí technika a harvestory to je docela jiná váhová kategorie, připočteme-li hmotnost naloženého dřeva. Řečeno slovy klasika: "A přece se vyváží". To je to nejdůležitější ve světě mamonu a hrabivosti. Není-liž pravda?

5 0
možnosti

A co takhle se na to podívat trochu jinak. především si zjistit, zda těžba byla či nebyla v bezzásahové zóně a zda byla či nebyla v souladu s plánem péče národního parku.

Pokud jezdili po zpevněném podkladu, a jen rozjezdili za leta vytvořený nějaký humus na povrchu, tak bych se zas tak nevzrušoval - stačí aby se po ukončení těžby cesta stáhla - urovnala smykem apod..

Rozrytý povrch mýtiny či plochy mezi stromy při probírce může podpořit přirozenou obnovu, protože semínka dřevin dopadnou na minerální půdu, a ne na vysokou vrstvu surového humusu, kde sice semínka taky klíčí, ale semenáčky nezřídka se obtížně dostávají k minerálním látkám.

V přírodě existuje dost druhů organismů, které pro svůj některý životní cyklus potřebují holou půdu bez rostlin či hrabanky. Vedle hmyzu je to bezpočet drobných rostlin, které jinak pod vysokou trávou či zastíněním stromy nemají šanci přežívat

Koleje a další díry po technice mohou sloužit jako tůně pro obojživelníky a další živočichy - koleje se postupně zázemní - zaniknou.

Netvrdím, že podobné těžbě tleskám, ale nelze vše naprosto bez hlavě odsuzovat, protože příroda má svůj vývoj a řada organismů by v přírodě nebýt činnosti člověka již dávno zanikla. Mimochodem - podívejte se na osud vojenských újezdů. Co z nich odešli vojáci, velmi zajímavá druhová pestrost se snižuje, protože tam bojová technika nerýpe v zemi a vše zarůstá vysokou trávou a stromy. A ta Šumava do nedávna byla z velké části po staletí hospodářský les - tedy po staletí se tam vytvářely těžbou větší či menší skrývky humusu, tůně a strouhy odvodněním lesů, vznik políček a luk atd. Prohlášení Hnutí duha proto beru s lehkou rezervou, protože ke skutečné  ekologii mají skutečně dost daleko. Vždy si vytáhnou jeden problém a dělají okolo něj dusno, aniž by přemýšleli o souvislostech. Zelený fanatismus do přírody nepatří, stejně jako ignorace jejích potřeb .

1 0
možnosti

Inu, park nad jiné národní.

Ten z nejnárodnějších.

0 0
možnosti

P52e44t24r 53H13r29a88b93á80k

23. 9. 2013 16:53

Všimné na inspekci a rázem žádná pokuta:))

0 0
možnosti

..důkazy na stůl..nebo držet ústa....bych doporučil.....

0 0
možnosti

P37e31t74r 15N75o17v24á63k

23. 9. 2013 16:44

Takto ničit cesty se dokáže opravdu snad jen v českých státních lesích. Soukromý vlastník se vztahem k půdě, kterou opečovávají generace, by si hodně rychle rozmyslil, jestli si nechá nějakou těžební firmou zdevastovat příjezdové cesty a lesní porost. Můj děda i babička věděli moc dobře, kdy v lesích sázet, kdy ožinovat, kdy pálit, kdy mazat stromky, kdy těžit...

3 0
možnosti

M 49M

23. 9. 2013 17:07

Řeknu Vám, že bydlíme u lesa, ale co se tady poslední dobou děje je opravdu k pláči. V lesích okolo jsou vykácené pruhy, tak jak je "majitelé" dávají zpeněžit. Znovu to už neosazují. Vypadá to opravdu strašně .. Prostě si z toho i vlastníci dělají zlatý důl, když metr palivového dřeva pomalu pod 800 Kč nejde.

2 0
možnosti

Ekologům by mělo být pod vysokou pokutou zakázáno vstupovat do všech lesů. A pokud ekologové chtějí někoho žalovat, tak by měli složit vysokou a nevratnou jistinu. Asi ak 200 tisíc. A ono by je to otravování ihned přešlo.

2 14
možnosti

J22a55n 89M13i61l90l60e65r

23. 9. 2013 17:59

Nevím, proč máte ty mínusy. Ale naprosto s vámi souhlasím a máte ode mne plus.

Výsledkem práce ekologů je, že do lesa se mnohde nesmí na kole, zatímco podobné příšernosti jim nevadí...

0 10
možnosti

To se nikdo nepozastavuje nad tím, co dělají TĚŽAŘI v Přírodním parku?

Tak nějak bych si myslel, že v přírodních parcích se má příroda starat o sebe sama, aby se přírodní park lišil od lesa hospodářského..

3 0
možnosti
Foto

To je ovšem klasika. Cesty jsou na Šumavě rozježděné těžební technikou celkem pořád. Na německé straně jsme letos byli na Roklanu, na Ostrém, na Javoru, na Luzném a nikde jsme se nesetkali s rozježděnými cestami. Naopak na naší straně je to úplně běžný stav. Kromě cyklotras (které jsou asfaltové) jsou lesní cesty rozorané pravidelně.

7 0
možnosti

Na Německé straně mají na těžbu dřeva vznášedla a mi je ještě nemáme.

0 0
možnosti
Foto

Těžaři se chovaj jako hovada. To je z obrázků vidět, sorry, páni inspektoři.

8 0
možnosti